Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Hermione Granger/Cormac McLaggen - In Roxfort

Cím: Mi lett volna, ha…?
Csapat: In Roxfort
Első kulcs (varázsige): Oppugno
Második kulcs (mellékszereplő): id. Fred Weasley
Műfaj: Romantikus, Dráma
Korhatár: 14
Jellemző(k): Romantikus, Dráma, Általános, Humor
Figyelmeztetés(ek): Elvétve durva nyelvezet
Ismertető: Hermione szerelmes Ron Weasleybe, ez mindenkinek nyilvánvaló, kivéve őket.
De mi történik akkor, ha feltűnik egy bizonyos Cormac McLaggen, aki nyíltan kimutatja,
menyire érdeklődik a lány iránt? Lehetséges, hogy mások félreértelmezték a közöttük
lejátszódó dolgokat, és Hermione néha ködösített Harrynek? Vajon mi történt valójában?

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr674814396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lan_Rain 2012.10.06. 17:29:48

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése
A csapattal nem volt bajom, végig a Roxfortban játszódott a cselekmény. A páros... nos, nekem még a csókolózás kellős közepén is olyan érzésem volt, hogy ők igazából nem is egy pár. Meg mint ahogyan azt te magad is leírtad, amint Ron egy kicsit jobban lett a mérgezés után, Hermione azonnal dobta Cormacet. Nagyon félmegoldásnak éreztem az egészet, talán hiányoztak azok a részek, ami a kapcsolatukat építgeti - igaz, volt ilyen, de ezek kimerültek a "nagyon jó volt az este" szintnél. Szerintem ha több, nagyon hosszú beszélgetést írsz, olyat, amiben nem Ron a téma, és valóban kifejted, akkor talán jobban el tudtam volna hinni.
A csapat öt pont, a páros kettő.

2. A kulcsok beépítése
Ilyen komoly Fred Weasleyt se látott még a világ! :D Éreztem ugyan az erőlködést, hogy legyen egy kicsit lazább, de nekem az, hogy Fred odamegy Hermionéhoz, és azt mondja neki, hogy köszönöm, borzasztóan abszurdnak tűnt, még akkor is, ha az öcs éppen egy mérgezésen van túl. Hát, az Oppugnót meg szépen kimásoltad a könyvből. :) Már más is csinálta ezt a kihívás során - szerintem ez nem valami kreatív dolog, így se akkor, se most nem tudok rá pontot adni.
Fred három, az Oppugno egy pont.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
Nagyon tetszett, hogy a történet nem volt AU, minden apró kis pontján illeszkedett a rowlingi sorozathoz. (A párbeszédek átmásolását azért már erős túlzásnak tartottam - mi tagadás, a te és az írónő stílusa erősen üti egymást, így ezeket a részeket nem szerettem, túlságosan zavarosan voltak.) Cormac volt az, aki nekem kicsit túlságosan szerelmetes galambocskának tűnt. :) Meg az hogy lehet, hogy Hermione észre sem vette öt éven keresztül, hogy egy házban van vele? o.O
Nyolc pontot adok.

4. Stílus és helyesírás
Borzasztóan sok hiba volt az írásodba, fölöslegesen használtál nagybetűket több helyen is. Sok író azt gondolja, hogy ha maga a sztori jó, akkor az olvasó úgyis azzal lesz elfoglalva, hogy a cselekményt figyelje, ne pedig a helyesírást - nekem legalábbis ez a tapasztalatom. Szerintem pedig igenis fontos az, hogy a helyesírás is legyen legalább olyan jó, mint maga a sztori. Az én helyesírásom nem valami fényes, azt tudom, amit a suliban megtanítottak, meg néhány szabálynak utánanéztem - de még én is kiszúrtam rengeteg hibát, és ez rengeteget rontott az olvasmányélményen. Ahogyan a saját stílusod keverted rowlingéval, az meg inkább volt idegtépő, mint nagyszerű.
Három pont.

5. Összességében
Tetszett, de nem lesz kedvenc. Néha úgy éreztem, túl felszínes vagy, máskor meg a részletekbe menő leírások idegesítettek. Nem is igazán tudom, mit mondhatnék, ez amolyan "vegyesfelvágottra" sikeredett. Viszont a könyvhűség teljesen magával ragadott. :)
Öt pontot adok.

LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Taranis_ 2012.10.18. 20:14:22

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat teljesen jó volt, bár igazából nem is tudom, azt hogyan lehetne elrontani...:) Ez öt pont természetesen. A párosnál volt egy nagyon pici hiányérzetem, mert ugyan egy párt alkottak (egy ideig), mégsem éreztem úgy, hogy igazán együtt lennének. Meg ugye Hermione nem is igazán volt szerelmes...:) Ez három pont nálam, tehát összesen 8 pont.

2. A kulcsok beépítése

Fredet beleraktad a történetbe, habár nekem kicsit OOC-ra sikeredett, de ez a kulcs beépítésének szempontjából lényegtelen. Erre öt pontot adok, viszont a varázslat... Sokkal-sokkal hangsúlyosabbnak kellett volna lennie az Oppugnónak, és talán te magad is tehettél volna hozzá egy kicsit, mert az nem hiszem, hogy "ér", hogy könyvbeli jelenetet használsz fel a kulcs beépítéséhez. A két pont a maximum, amit tudok rá adni. Tehát összesen hét pont.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Szeretem az olyan történeteket, amik beilleszthetőek az eredeti történetbe, de a te esetedben már kicsit erősnek éreztem. Túl "száraz" volt számomra a történet, egy-két plusz csavar ráfért volna. Ráadásul logikai bakikban is bővelkedett (pl. a sztori elején Hermione sem Lavendert, sem Cormacet nem "ismeri", legalábbis az olvasónak így jön le, és azért ez így elég fura:)). Ez 7 pont nálam.

4. Stílus és helyesírás

A stílusoddal nem volt különösebb bajom, bár olyan érzésem volt, hogy túl összecsapottan, kapkodva írsz, nem fektetsz elég nagy hangsúlyt a lényeges részek kifejtésére. Így én a stílusodra négy pontot adnék. A helyesírással már nagyobb problémák voltak, mivel hemzsegtek a hibák a történetedben. Szerintem jó ötlet lett volna egy bétával átnézetni, mielőtt beküldöd. Erre két pontot adok. Összesen 6 pont.

5. Összességében

Összességében nem volt rossz, de nem volt semmi a történetedben, ami úgy igazán megfoghatott volna. Nem igazán tudott lekötni, számomra kicsit "kötelesség-szagú" volt a történeted. 7 pontot adok rá.

Köszönöm, hogy olvashattam, csak így tovább!:)

Taranis
Bíró

lexfelon 2012.10.19. 20:29:50

Kedves Szerző! Felemás érzéseket hagytál bennem, lássuk is, hogy miért! :)

Páros és csapat: a csapat teljesen megfelelő volt, a Roxfortban játszódott és pont. A párossal kapcsolatban sajnos nekem is az az érzésem támadt, hogy habár együtt voltak, mégsem voltak igazán együtt. Nagyon jól éreztetted, hogy Hermione részéről ez az egész Cormac ügy csak egy jelentéktelen kilengés volt, hiszen végig Ronba volt belehabarodva - de ennyi erővel Romione is lehetett volna a párosítás... 5-3 pont

Kulcsok beépítése: Fred jelen volt, osztotta a tanácsokat - meglepően komoly hangnemben, hozzá kell tennem -, és varázsoltunk is, de a történet hosszához képest számomra elenyésző volt a varázsige felhasználása. Illetve biztos vagyok benne, hogy meg lehetett volna valamilyen más helyzettel, kreatívabban is oldani az elsődleges kulcs felhasználását. 5-3

Cselekmény és háttér: bevallom, nagyon tetszett az alapötlet, hogy Cormac meg akarja hódítani a lányt; a végére sajnos elsikkadt az a számomra tetszetős stílus, amit a fiú a mű elején képviselt. Maradhatott volna végig izgalmas a karaktere és akkor most egy szavam sem lenne. A cselekmény rendben volt, szerintem éppen megfelelő léptékkel haladtál. 5-5 pont

Stílus és helyesírás: a stílus nekem tetszett, bár visszagondolva néha tényleg olyan érzésem támadt, mint Rowlingot olvasnék, de könnyen emészthető volt és tempósan tudtam haladni. A helyesírás viszont nagyon elkeserített :( Tizenkét darab elírást és néhány vesszőhibát találtam, a mond igét felszólító módban pedig konzekvensen mindig egy d-vel írtad, ami ugyebár a kijelentő alakja az igének! Mivel tetszett a stílusod, nagyon sajnálom, hogy nem fektettél több időt a történet átnézésére. 5-2 pont

Összességében: két szívfájdalmam volt, az egyik a már említett helyesírási probléma, a másik pedig az, hogy Hermione és Cormac nem lettek ténylegesen egy pár; nekem ez a vonal jobban tetszett volna. Mindent figyelembe véve tetszett a történeted, de nálam sem sikerült bekerülni a kedvenc helyére. 6 pont

Remie 2012.10.19. 22:45:21

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
A Roxfort-hangulat végig uralkodó volt, ám a páros kapcsolatát - az előttem szólókhoz hasonlóan - nem éreztem igazán elmélyültnek. Cormac ugyan láthatóan rajongott a lányért, Hermione szerelme azonban egyértelműen Ron felé irányult.

Kulcsok beépítése:
A varázslatod néha-néha említésszerűen felütötte a fejét a történet során, ám szerintem lehetett volna nagyobb hangsúlyt fektetni rá, akárcsak Fredre. Utóbbi kissé OOC volt, de mindenekelőtt roppantul jelentéktelen a sztori szempontjából. :(

Cselekmény és háttér:
Tetszett az, ahogyan beillesztetted az eseményeket az eredeti cselekménybe, mert ezáltal hitelesebbé, hihetőbbé vált a műved, de a megszólalások szó szerinti kimásolását már kissé túlzásnak éreztem. Egyébként Cormac jelleme az elején nagyon erőteljes volt, igazi macsó, öntelt és nárcisztikus - pontosan emiatt sajnáltam annyira, hogy fokozatosan érzékennyé és bizonytalanná alakítottad. Hermione karakterét is árnyalhattad volna, elhinthettél volna némi tipikusan rá valló megmozdulást...

Stílus és helyesírás:
Sok-sok durva hibát szúrtam ki olvasás közben: lemaradt és/vagy felcserélt betűk, szóismétlések, vesszőhibák. A ragozással is voltak bizonyos problémák (pl. "Georgeot" helyesen "George-ot"), néha átbillentél múltból jelenbe, illetve E/1-ből E/3-ba, és ez a félmondat " ... és felemelte a fejemet, hogy a szemembe nézzek." sehogy se stimmel... ^^''
A stílusod könnyed, alapvetően nincs vele gond, gördülékenyen fogalmazol, nem csapongsz - és úgy gondolom, a helyesírási, elgépelési hibákat is kiküszöbölhetted volna egy béta segítségével. Nagy kár, hogy ez utóbbi elmaradt. :(

Összességében:
Szerintem a történeted önmagában nem volt rossz, szépen kialakítottad az "alternatív magyarázatokat", és ez klassz. Ahogy az is, hogy egyedien ki tudod fejezni magad... Végeredményben arra akarok kilyukadni, hogy jól írsz (de a jelek szerint lusta vagy átolvasni, javítani, javíttatni a munkádat ^^''), az alapötleteddel sem volt gond, csupáncsak nem adtál kellő jelentőséget azoknak a dolgoknak, amik esélyessé tehették volna az írásodat ezen a kihíváson (a páros és a kulcsok)...

A fentiek alapján a pontjaim a következők:
Páros: 2
Csapat: 5
Kulcsok: 3
Cselekmény és háttér: 6
Stílus és helyesírás: 2
Összességében: 6

Köszönöm, hogy olvashattalak, és elnézést, ha túlságosan kusza voltam! ^^''
Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Sofia Mensa 2012.10.21. 19:57:26

Kedves Író!

1.A páros és a csapat beépítése: Bár tetszett, ahogy a kettejük kapcsolatát építgetted, de mivel végül nem lehetett rájuk azt mondani, hogy valaha is egy párt alkottak volna úgy igazán, ezért erre nem tudok max pontot adni, csak hármat. A csapat viszont rendben volt, úgyhogy arra jár az öt pont és így összesen nyolc pontot szavazok meg Neked.

2.A kulcsok beépítése: Sajnos egyik kulccsal sem nyertél meg igazán. :( Ahogy Fredet beleépítetted, az még nem is volt rossz (bár nem feltétlen gondolnám róla, hogy leállna cseverészni olyasmikről Hermionéval, mint ahogy a te történetedben tette, de ez csak személyes hülyeség), de valahogy keveselltem az ő megjelenését és a szerepének a fontosságát. A varázslat-kulccsal sem voltam megelégedve, mert számomra az nagyon-nagyon kevés, hogy egyszer-kétszer beszélnek róla, meg hogy Hermione ráküldi Ronra a madarakat, ahogy a könyvben is csinálta. Összesen négy pont.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése: Az alapötlet, miszerint a hatos könyv cselekményét bővíted ki ezzel a történettel, tetszett, viszont néha már kicsit túlzásba estél, pl. a párbeszédek átmásolását már én is soknak tartom. Nyolc pont.

4.Stílus és helyesírás:
A stílusoddal nem volt gondom, sőt, tetszett, viszont a rengeteg helyesírási hiba jócskán rontotta az olvasás élményét. Hat pont.

5.Összességében:
Összességében maga a történet tetszett, viszont a karakterekkel nem igazán nyertél meg. Cormacet először jól ábrázoltad, az a tipikus magabiztos, egoista srác volt, akit megismerhettünk már a könyvben is, de aztán elkezdted megmutatni a „jó” oldalát és ezzel szerintem kicsit elrontottad, legalábbis nekem ezek után már nem igazán tetszett. :(
Összességében hét pont.

Köszönöm, hogy olvashattam! :)

Puszi,
Sofia Mensa

N. Blue 2012.10.21. 23:20:25

Kedves író!

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat szerintem jó volt, az események a Roxfortban voltak. Nekem a párossal se volt semmi bajom, együtt voltak, és a verseny leírása azt mondja, hogy nem muszáj a végéig együtt maradniuk, a lényeg, hogy a történet/novella folyamán egy párt alkossanak, ami megtörtént. (jól átolvastam a szabályzatot XD)
5-5pont.

2. A kulcsok beépítése

Szerintem a varázsige kulcs elég jól sikerült, Fred csupán egy aprót beszélgetett Hermionéval, szerinte kaphatott volna több szerepet!
A varázsigére 4pontot, a mellékszereplőre 3pontot adok.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése

Éppen csak egy aprót újítottál a Cormec és Hermione kapcsolatával, amúgy minden a hatodik részt jutatta az eszembe. A cselekmények, a háttér. Mintha ez tényleg a hatodik könyv része lenne novella, csak olyan szemszögből látva a dolgokat, amik nem kerültek be a könyvbe. Nekem ez tetszett, de néha túlzás volt, nagyon hasonlított a könyvre.
8pontot adok.

4.Stílus és helyesírás

A stílusod tetszett, ezzel nem is volt probléma! :) Viszont sok helyesírási hibát találta, amik nagyon szemet szúrnak. Erre legközelebb nagyon ügyelj, ez fontos, főleg ha versenyre szánod az írásod! Jó tanács. Habár nem olyan hű de nagy hibák, azért jól láthatóak.
8pontot kapsz erre is (a stílusod dobott rajta!)

5. Összességében

Tetszett, de tényleg. Jó volt elolvasni. Cormec és Hermione szakítása habár túl egyszerűen ment, nyíltan egyikük se mondta ki, hogy Vége, de még ez a része is tetszett. Végül Ronnal jött össze (vagyis ezt csak sejthetjük), ami nem is baj. A lényeg (ezt már jeleztem), hogy Cormec és Hermione egy párt alkottak, és szerintem elég meggyőző volt.
9pontot adok!

Sok sikert!

Üdv,
Nikki Blue KKtag (a Merenfő fórumon megtalálsz)
süti beállítások módosítása