Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Hermione Granger/Cormac McLaggen - Post Roxfort

Cím: Virágot Hermionénak
Csapat: Post Roxfort
Első kulcs (varázsige): Orchidessis (7.)
Második kulcs (mellékszereplő): Molly Weasley (8.)
Műfaj: elbeszélés
Korhatár: nem korhatáros
Jellemző(k): romantikus
Figyelmeztetés(ek): nincs
Ismertető: Hermione Granger tizennégy éves kora óta tudja, hogy ha felnő, a házimanók jogaiért vívott harcnak szenteli az életét. Csak azt nem képzelte soha, hogy a céljához ilyen rögös út vezet, amelyen egy olyan ember segítségére lesz rászorulva, akiről azt sem feltételezte, hogy a "segítség" szó jelentését egyáltalán ismeri... Mindeközben pedig felvetődik nemcsak az a kérdés, hogy bízhatunk-e másokban, hanem az is, hogy magunkban vajon igen, és hogy mire megyünk vele, ha megtesszük?
Megjegyzés: „Cormac egója”- méretű köszönet a bétámnak a segítségért.

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr14800761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lan_Rain 2012.09.27. 17:27:19

Kedves Író! :)

1. A páros és a csapat beépítése
Nagyon vártam már ezt a párost, talán legjobban az összes közül, és - szerencsére - nem kellett csalódnom. Hermione és Cormac karaktere szerintem maximálisan megfelelt az elvárásaimnak, miszerint érettebbek és egy kicsit felnőttesebbek legyenek, mint a könyvben.
Mondjuk szerintem a páralkotás kicsit érdekesre sikerült, hiszen valójában soha nem alkottak egy párt (csak úgy csináltak, mintha...), csupán egy függővég erejéig jelezted, hogy mi várható majd.
A csapattal meg voltam elégedve, tekintve, hogy mivel mind a ketten öregedtek, komolyabbak is lettek. Ezzel nem volt problémám.
A párosra négy, míg a csapatra öt pontot adok.

2. A kulcsok beépítése
A varázsige-kulcsról egész végig azt hittem, hogy csak amolyan "mellékszál" lesz a sztoriban, és soha nem lesz komolyabb jelentősége, minthogy kifigurázza Cormacet. Igaz, ez nem változott sokat történet végére sem, de tetszett, hogy ebben az utolsó néhány sorba is beletetted, mint a szerelmük/kapcsolatuk jelképét. De nem feledkezhetek el arról, hogy komolyabb szerepe soha nem volt.
Mrs. Weasley mint kulcs... háát... nem igazán tudom, szerintem ez is egy kicsit erőltetett lett, nem tudom, hogy miért, de ezt éreztem egész végig. Viszont mint Hermione pótmamája, remekül megállta a helyét.
A varázsige-kulcsra három, a szereplő kulcsra szintén három pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
Ez az, amivel maximálisan meg voltam elégedve. Érdekes, fordulatos volt a cselekmény, teljesen beleéltem magam, ha nagyon költői akarok lenni, akár azt is mondhatnám, hogy "szinte hallottam a szél süvítését a fülem mellett, amikor a meccset olvastam". Tetszettek a díszletek, illetve az is, ahogyan a szereplőket bemutattad.
Talán egyetlen - számomra legalábbis - hiba, hogy az összes szereplő ugyanolyan stílusban beszélt... De mondjuk mindegyik politikus, és ez szerintem a többségnek fel sem tűnne, szóval...
Kilenc pont.

4. Stílus és helyesírás
Tetszett, hogy hosszú, de követhető mondatokat alkottál. Amikor elkezdtem olvasni, mindig az jutott eszembe, hogy Rowling is hasonlóképpen ír... ^^ Nos, nem tudom, hogy ezt mondták-e már neked, de szerintem nagyon hasonlít egymáséra az írásmódotok.
Mindössze egy-két helyesírási hibán akadt meg a szemem, ez pedig harmincegy oldalon igazán semmiség. :)
Tíz pontot szavazok meg neked.

5. Összességében
Nagyon tetszett. :)) De tényleg. :) Nem sikerült egyben elolvasnom, de még így is nagyon élveztem első sortól az utolsóig. Fogalmam sincs, hogy ki vagy, de azt kell hogy mondjam, erősen kíváncsivá tettél. :) Mint azt a fentebbi pontokban is írtam, a kulcsokon kívül gyakorlatilag szinte semmivel nem volt bajom, a karakterek - már amennyire lehetett - nem voltak OOC-k, kölön tetszett ez az "úgy csinálunk, mintha...", amiből később "már tényleg mintha van" lett.
Egyszóval gratulálok, szintúgy tíz pont.

LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Sofia Mensa 2012.09.28. 11:58:45

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése:
A csapattal semmi gond nem volt, hiszen a roxfortos idők után játszódott a történet, viszont mivel Hermione és Cormec ténylegesen nem alkotott egy párt a történet folyamán, ezért arra sajnos nem tudok max pontot adni.
Összesen kilenc pont.

2. A kulcsok beépítése:
Kiválóan dolgoztál a kulcsokkal, nekem nagyon tetszett ahogy beleépítetted őket a történetbe! A varázsige nem csak felszínesen volt jelen, hanem végigkövette a történetet, ráadásul mindezt úgy, hogy még erőltetett sem volt. Mrs. Weasley-vel kapcsolatban sem volt az az érzésem, hogy csak azért szerepel, mert kell, sőt mit több, az ő szerepeltetésével a történet még előre is haladt, úgyhogy engem nagyon megnyertél ilyen szempontból (is).
A varázsigére és a mellékszereplős kulcsra is öt-öt pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése:
Az egész történet logikusan volt felépítve és szépen volt kidolgozva, úgyhogy mind a cselekmény mid a háttér elnyerte a tetszésemet. Aminek külön örültem az az volt, hogy már az elején ismertetted velünk a múlt történéseit is Hermionéval kapcsolatban.
Tíz pontot adok.

4. Stílus és helyesírás:
Tetszett a stílusod, szépen fogalmazol, a történet szinte olvastatta magát. Viszont a helyesírás nem volt teljesen rendben; találtam néhány apró hibát (kimaradt egy betű, lemaradt egy vessző, ilyesmik).
Stílusra öt, helyesírásra négy pontot adok.

5. Összességében:
Be kell vallanom, féltem ettől a párostól, mert nem hittem, hogy a nagy egójú Cormecből bármit is ki lehet hozni, de kellemesen csalódtam. Nem mondom, hogy ezentúl a kedvenceim közé fog tartozni, de ebben a történetben kifejezetten szimpatikus volt. Az egyetlen problémám az volt, hogy engem nem sikerült teljesen meggyőznöd afelől, hogy ők ketten Hermionéval tényleg egymáshoz valók. Ezért, de csakis ezért kilenc pont, mert egyébként nagyon tetszett a történet! :)

Köszönöm, hogy olvashattam és további sok sikert a kihíváson! :)

Puszi,
Sofia Mensa

Taranis_ 2012.10.14. 18:18:27

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat öt pont, ezen nem is igazán tudok mit ragozni, hiszen a Roxfort után játszódik a történet.:) A páros csak azért nem maximális, mert Hermione és Cormac igazán soha nem alkotnak egy párt a történetben, habár a lezárást tekintve lehet rá számítani a jövőben...:) Erre négy pontot adok. Összesen 9 pont.

2. A kulcsok beépítése

Szerintem mindkét kulcsot nagyon ügyesen építetted be a történetbe. Az Orchidessis különösen hangsúlyos volt, teljesen "átszőtted" vele a történetet, és Mrs. Weasley is sokszor megjelent, fontos szerepet játszott. Így számomra mindkét kulcs ötös, tehát összesen 10 pont.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

A történetet szépen kifejtetted, nem lett összecsapott:), az pedig, hogy Hermione MAJOM-mániájára épül az egész sztori, különösen tetszett. Cormac sem lett OOC, ennek ellenére kedvelhető karaktert varázsoltál belőle, ami azért szerintem már szép teljesítmény.:) Számomra a cselekmény és a háttér teljesen rendben volt. 10 pont.

4. Stílus és helyesírás

A helyesírással nem volt gond, egy-két helyen mintha láttam volna elgépelést, de ezek száma tényleg annyira elenyésző volt, hogy nem gondolom úgy, hogy öt pontnál kevesebbet kellene rá adnom. A stílus pedig nagyon tetszett. Könnyed, gördülékeny, az a fajta, amit szívesen olvas az ember. Nálam ez is öt pont. Összesen 10 pont.

5. Összességében

Nagyon tetszett a történet, még akkor is, ha maga a páros számomra elég meredek.:) Az egyetlen negatívum, amit elmondhatok, hogy egy kicsivel több romantika nekem belefért volna. Ez valószínűleg az én ízlésem miatt van, de szerintem még egy kevés rózsaszín csillámport szórhattál volna a történetre.:) Ettől függetlenül mint írtam, nagyon tetszett!:) Ezért összességében 9 pont.

Köszönöm, hogy olvashattam a történeted! Csak így tovább!

Taranis
Bíró

Remie 2012.10.19. 21:18:21

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
A csapattal semmi problémám nem volt, remekül jelenítetted meg a minisztériumi (ha úgy tetszik, a Roxfort utáni) életet, viszont nagyon hiányoltam a főszereplőid tényleges "összeborulását", illetve a cukormázas romantikát. :(

Kulcsok beépítése:
Úgy gondolom, mind a varázslatot, mind Mollyt bravúrosan illesztetted bele a történetbe, kellőképpen hangsúlyossá tetted a jelenlétüket - szóval kötözködésnek helye nincs. ^^

Cselekmény és háttér:
Jól felépítettél és gondosan kidolgoztál mindent, a részletek is a helyükön voltak. Hermione munkájának körülményeit szépen kifejtetted, s az Odú-hangulatot is gyönyörűen visszaadtad. A felbukkanó, ismerős szereplőid karakterükhöz méltón (ám kellőképpen felnőttes, komoly kiállással) viselkedtek, habár bevallom, Ron és Luna kapcsolata kissé meglepett. ^^'' Mindazonáltal leszögezendő, hogy a szerelmüket nagyon ügyes magyarázattal támasztottad alá, így könnyen megszoktam kettejüket is. :)

Stílus és helyesírás:
Említették már előttem, de mivel bennem is ez a gondolat motoszkált olvasás közben, mindenképp meg akarom osztani Veled: megdöbbentően jól használod Jo néni világát, s a stílusod erősen hajaz az övére (vagy Tóth Tamás Boldizsáréra?), amiért én különösen rajongok. ^^ Helyesírási hibákat sem találtam, csupán egy-két vesszőhiba ütötte fel a buksiját itt-ott. :)

Összességében:
Nem kedvelem különösképpen Hermionét vagy McLaggent, de az biztos, hogy ezen a kihíváson ez a történet lett a kedvencem. :) Tetszett, öröm volt olvasni, teljesen belefeledkeztem, magához láncolt - úgyhogy köszönöm szépen, hogy néhány órácskára kirántottál a problémáim fogságából, s belerepítettél ebbe a világba. ^^

A fentiek fényében a pontok:
Páros: 3
Csapat: 5
Kulcsok: 10
Cselekmény és háttér: 9
Stílus és helyesírás: 10
Összességében: 10

Gratulálok! :)
Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

lexfelon 2012.10.21. 17:49:12

Kedves Író! Már akkor valami jó érzés fogott el, amikor megláttam a párost és azt, hogy a Roxfort után játszódik a sztori - éreztem, hogy ebből valami jó fog kisülni. Így is lett!

Páros és csapat beépítése: A csapatba semmiképpen nem tudnék belekötni, természetesen megy a max. pontszám. Nekem a páros is tetszett, én elhittem, hogy ők ketten összeillenek, ráadásul az sem zavart, hogy "ténylegesen" nem voltak egy pár - bőven elég volt számomra az ígéret, amit az utolsó bekezdésbe kaptunk :) 5-5 pont

Kulcsok beépítése: mindkét kulcsot remekel felhasználtad, helyén voltak a történetben, érezni lehetett, hogy nem csak odaszórtad őket, mert ezt kellett tenned. Itt sem tudok mást mondani, mint 5-5 pontot.

Cselekmény és háttér megteremtése: unalomig ismétlem magamat, de ebben sem találtam hibát. Nagyon tetszett a részletgazdag kidolgozás; a sok leíró, elbeszélő rész ellenére sem éreztem, hogy száraz lenne a történet, sőt! A cselekmény jól átgondolt volt és logikus, és ami külön öröm számomra, hogy a remek ötlethez megadatott a remek stílus is, hogy megvalósításra kerüljön. 5-5 pont

Helyesírás és stílus: egyedül az szúrt szemet, hogy ügyosztályt nem meg alakítani kell, hanem megalapítani ;) A stílusod magával ragadott, nem bírtam abbahagyni az olvasást! Ez csak egyszer fordult még elő velem itt a Kihíváson ezen a történeten kívül, úgyhogy gratulálok, engem levettél a lábamról és már nagyon várom, hogy lehulljon a lepel és megtudhassam a kilétedet, mert szándékomban áll a további munkásságodat is mielőbb felkutatni! :) 5-5 pont

Összességében: ez a történet elnyerte a Kedvenc titulust, így most holtverseny alakult ki nálam a dobogó legfelső fokán! Nagyon szépen köszönöm ezt a kellemes élményt, amit a rendkívül igényes, szépen megírt műveddel adtál nekem :) 10 pont

N. Blue 2012.10.21. 22:42:51

Kedves Író!

1. Páros és csapat beépítése

Tökéletes volt, a páros is és a csapat is. Legalábbis szerintem. Az események a Roxfort után játszódnak, a páros pedig hihető volt számomra a végén. Ritka A Cormec/Hermione írás, (ügye ennek a versenynek az a célja, hogy ilyeneket olvashassunk) sikerült elérned, hogy most rá google-zak erre a párosra, hátha találok. Aranyosak együtt.
5-5pontok adok!

2. Kulcsok beépítése

A mellékszereplő (Molly) nem igazán jött össze, szerintem. Viszont a varázsige, ez amolyan jelképpé nőtte ki magát kettejük között. :D Ügyesen megoldottad ez a kulcsot.
Mellékszereplőre 4pontot, a varázsigére 5pontot adok.

3. Cselekmény és háttér megteremtése

Nagyon tetszett. Nem igen találtam hibát benne (nem mintha kerestem volna, az ilyen mindig szemet szúr, de ez jó volt!). Erről nem igen tudok mást mondani.
10pontot adok.

4. Helyesírás és stílus

Ez is helyén volt! Mindig a stílust nézem, és ez itt is helyén volt. Nagyon élveztem olvasni a sorokat. Elég hamar átrágtam magam ezen a harmincegy oldalon. Kevés (szemmel látható) hibáid voltak, de ez még nem súlyos.
10pontot adok itt is.

5. Összességében

A novellád Top listára került, nagy tetszett, tényleg. Imádtam. Ez pontosan olyan novella volt, amit többször eltudnék olvasni, annyira jó. Cormec karaktere teljesen belopta magát a szívembe. Nem tudom eddig miért nem tűnt, mennyire imádni való.
10 pont.

Köszönöm, hogy olvashattam!!

Sok sikert!

Üdv,
Nikki Blue KKtag (a Merengő fórumon megtalálsz minket)

finny 2012.10.23. 18:43:38

Most hogy megtörtént a nagy leleplezés, gondoltam, válaszolok Nektek. Hátha olvassa valaki... ha nem, akkor jól eldumáltam magamban. x"D
Először is, így, egyben nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki véleményezte a történetet. Az a sok szép dolog, amit írtatok nekem bizony, akárhányszor felnéztem az oldalra, mosolyt csalt az arcomra. Tényleg nagyon jól esett, hogy ennyire elnyerte a tetszéseteket az írásom. Ami a hibáimat illeti, azokból pedig igyekszem tanulni.

Akkor most külön-külön:

Lan_Rain: Mindig az első kritika előtt izgulok a legjobban, mert ha azt már megkaptam, akkor nagy valószínűséggel tudhatom, hogy a későbbiekben mire számítsak. Így hát jó nagy adag szorongással nyitottam meg a véleményedet, hogy aztán annál nagyobb legyen az örömöm, mikor végigolvastam. Szóval köszönöm. :) És nem, nem tudtam megállni, hogy ezt ide is le ne írjam, pedig direkt akartam egyben mindenkinek, hogy ne ismételjem magamat. De hát fene egye meg, ha egyszer tényleg hálás vagyok. :D De na szóval, kulcsok… Mrs. Weasley szerepeltetése elképzelhető, hogy erőltetett lett kissé, mert igazából nem tudom, hogy ha nem kulcsokra íródik a történet, vajon bele került volna-e egyáltalán, és ha igen, milyen mennyiségben. Bár maga a történet konkrét cselekménye a kulcsok kihirdetése után született meg, szóval ezt soha nem is fogom megtudni. xD Amit említettél, hogy az összes szereplőm ugyanúgy beszél, erre igyekszem figyelni, mert valóban a párbeszédek a karakteralkotás szempontjából nem tartoznak az erősségeim közé. Én is szoktam néha érezni írás közben, hogy hiába különülnek el a fejemben a szereplők egymástól, „papíron” néha egybemosódnak, szóval valószínűleg ott keresendő a hiba, amit te kiemeltél. Köszi ezért külön, így talán a későbbiekben tudok ebben fejlődni. :) Azt, hogy hasonlítana a stílusom Rowlingéra, még nem mondta senki, te voltál az első… de nem az utolsó a többi kritika fényében! :) Igazából lehet, hogy csak azért van így, mert ha HP-s sztoriba kezdek, akkor aztán napokig-hetekig a HP köteteteket bújom, és igyekszem minél jobban azok hangulatába kerülni. :) Mindenesetre, jól esett olvasni ezt a meglátást. Az pedig, hogy ennyire tetszett a történetem… az, jaj, nagyon köszönöm! És nem, ezt téll nem lehet elégszer „elmondani”. xD (Na jó, lehet, hogy lehetséges, szóval ha túlzásba esnék, vki üssön le virtuálisan nyugodtan!)

Sofia Mensa: Nálad is elismétlem a bűvös „köszönöm” szót, szóval köszönöm. :) Kiélem ám itt minden szóismétlési vágyamat… x”D Az egyébként az egyik legnagyobb elismerés, hogy sikerült szimpatikussá tennem számodra Cormacet. Tulajdonképpen a könyvekben én sem kedveltem túlzottan, a filmben pedig ugyan poén volt (azért annak az embernek kijár a tisztelet, aki lehányja Piton cipőjét :DD), de ennyi. Szóval ha nincs ez a kihívás, valószínűleg soha nem írtam volna róla, de mikor megláttam a lehetséges párosításokat, megtetszett az ötlet, hogy alkossak valamit róla és Hermionéról, úgyhogy belevágtam. Ez azért sem volt egyszerű, mert én alapvetően szeretem Ront és Hermionét együtt látni, szóval ha nem érezted az olthatatlan szerelmet Hermione és Cormac között az azért lehet, mert én sem gondoltam úgy, hogy ők ketten valóban akkora szerelemmel viseltetnének egymás iránt. De a magabiztosság, ami hiányzott Ronból, az megvan Cormacben, szóval emiatt az, hogy kialakuljon kettejük közt valami, az nálam simán benne van a pakliban, az meg más kérdés, hogy mindez örökre szól-e. És hogy nagyon tetszett ennek ellenére a történetem? Hát köszönööööm. :)

Taranis: Köszönöm neked is a véleményt. ^^ Már amikor eldöntöttem, hogy a Cormac-Hermione párost és a Post Roxfort csapatot választom, tudtam, hogy arra akarom felépíteni az egész sztorit, hogy valamiért Hermionénak szüksége van a másik segítségére. És hát Hermione miben is lehetne olyan megszállott, hogy arra vetemedjen, hogy Cormactől kérjen segítséget, hát naná, hogy a manójogok! Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet ez a megoldás. Ami Cormacet illeti, megkönnyebbülés volt olvasni, hogy nem sikeredett OOC-re a karaktere, igyekeztem e tekintetben rowlinghű maradni. Az, hogy még kedvelhető is lett valamelyest, külön öröm. :) A romantika hiánya… ez meg azt hiszem, az én ízlésem miatt van. Konkrétan a csókjelenetet is utólag írtam bele a sztoriba, a leadás előtt nem sokkal. Mondjuk, örülök, hogy megtettem, anélkül téll furcsa lenne az egész… De legközelebb, ha romantikus történet írásába kezdek, azért igyekszem még egy kicsi romantikát belecsempészni a dologba. :) Azért köszönöm, hogy ennek ellenére ennyire tetszett a történet. :)

Remie: Először is köszönöm, hogy írtál. :) Ami a cukormázat (de jó szó!) illeti, ahogy Taranisnak is írtam, erre a romantikus történeteknél igyekszem majd figyelni, és előhozni a romantikus lelkületű énemet. :) Örülök, hogy érezted az Odú-hangulatot, és hogy a karaktereket is rowlinghűnek találtad, jól esett olvasni. A Ron-Luna páros pedig… Ront mindenképp össze akartam hozni valakivel, ha már Hermione kiesett, és mivel Ron a könyvekben a kedvenc szereplőm (ehhez képest itt egy mondatot se kapott, de segáz), igyekeztem valaki szimpatikussal összeboronálni. A hatos könyvben meg úgyis megmozgatta a fantáziámat, hogy Ron mekkora Luna-fan lett, szóval gondoltam, miért is ne? Persze, megértem, ha valakinek ez meredek párosítás volt. :D A rowlingi stíluson megint csak pirulni tudok, meg ismételni azt, amit Lan_Rainnek írtam, de mivel a köszönöm szót úgyis folyton ismétlem, ezt már inkább nem írom le újra. De azt igen, hogy köszönöm a kedves szavakat!

lexfelon: Az örök mantrám: köszönöm! xD Csak olvastam, olvastam a kritikádat, mindjárt lesz valami negatívum, mindjárt, és nem! :) Annak különösen örültem, hogy nem találtad túl száraznak a történetet, én a leadáskor kissé félve pörgettem végig, mit írtam, hogy jesszum, a harmadik oldalig párbeszéd sincs, és utána is a Cormac-Hermione vacsoráig alig, hát ki olvassa ezt végig?! De akkor örülök, hogy nem találtad unalmasnak a sok leírást. Az „alakítanit” akkor javítom, köszönöm, hogy szóltál. Meg úgy összességében is köszönöm ezt a csodaszép kritikát, meg a holtversenyes kedvenc-titulust.

Nikki Blue: Hatodszorra se tudok mást mondani: köszönöm. :) És ó, rajongót szereztem a párosnak, hűha! Amúgy jó, hogy mondod, én is rá akartam keresni magyarul létezik-e ilyen fic, mert a verseny előtt direkt nem néztem meg, nehogy befolyásoljon, de most már szabad. ^^ Örülök, hogy Cormacet is megszeretted, az igazat megvallva én is, pedig eddig a filmek meg a könyvek alapján is elég semleges volt nekem (bár jókat lehetett rajta nevetni, az igaz). És köszönöm neked is még egyszer, hogy írtál.

Üdv,
finnigan ^^

Lan_Rain 2012.10.29. 11:36:47

@finny: Hát igazán nincs mit, finnigan. :) Őszintén bevallom, ez volt az egyik kedvencem a kihíváson, és nagyon örültem, mikor megláttam, hogy ez nyert. :) (Mellesleg, sikerült Cormacet elviselhetőbb karakterré tenned számomra, már csak ezért is megérte elolvasni. xD)
süti beállítások módosítása