Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Ron Weasley/Romilda Vane - In Roxfort

Cím: Hulló csillag
Csapat: In Roxfort
Első kulcs (varázsige): Obscuro
Második kulcs (mellékszereplő): Lavender Brown
Műfaj: hat „felvonásos” novella
Korhatár: 14
Jellemző(k): romantikus, AU, angst
Figyelmeztetés(ek): Nem feltétlenül erkölcsös gondolkodásmód, Utalás nem-
épelméjűségre
Ismertető: Egy lány számára, aki életében soha, semmit nem ért el, mégis szerette volna, az egyetlen érzelem, ami maradt a féltékenység lesz. Ez áthatja tetteit, terveit, gondolatait, életét és céljait. Azok, akik életüket egyetlen érzelemnek szentelik pedig előbb- vagy utóbb a porba hullnak.

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr984804340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lan_Rain 2012.09.28. 17:13:30

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése
Míg a csapat rendben volt, hiszen a történet kifejezetten roxforti volt, addig a párosról ez koránt sem mondható el - sajnos. Romilda még csak ok-ok, hiszen simán elképzelhető, hogy fülig szerelmes legyen Ronba, viszont a srác már totál csőd... A hét HP-kötet alatt volt alkalmam megismerni a pasast - nem ilyen. Nem hinném, hogy kihasználná Romildát, csak hogy pótolja, amit pótolni akar. Ráadásul szerintem azért van annyi lelkiismerete, hogy nem fekszik le vele, csak azért, mert "jó".
Ráadásul szerintem nem is volt hihető, ahogy összejöttek - vagyis ahogy nem jöttek össze. :/
Csapat öt, míg a páros mindössze egy pont.

2. A kulcsok beépítése
Ezzel sem voltam igazán kibékülve. :( Szerintem se Lavender, se pedig a varázsige nem kapott igazán fontos szerepet... Legalábbis számomra az, hogy leírod, mi volt a könyvben, nem vall valami nagy képzelőerőre, a másolást nem díjazom. És az, hogy szex, illetve az öngyilkosság közben valaki beköti a szemét...
A kulcs lényege az lenne, hogy ha kihagyod belőle, akkor a sztori másképpen folytatódik.
Itt ez nem volt meg, punktum.
Egy-egy pont. Igazán sajnálom, de ennyi... A kulcsok szerepe konréta nul-la volt.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
A cselekmény alapvetően jó is lehetne, de túlságosan katyvaszos, mintha az író csak a testiség kedvéért írta volna meg az egész sztorit. Ne érts félre, nem sértegetni akarlak, de nekem tényleg ez volt az érzésem...
A háttér, vagyis a többi szereplő, mindenki más... Nem volt élethű, nem hittem el. Üres volt, semmi plusz, amit hozzáadtál volna a könyvekhez - ez az első két ficben megvolt, de itt csak csupasz falak voltak, semmi díszlet...
Csak hogy ne legyünk kőszívűek, öt pont.

4. Stílus és helyesírás
Van egy sejtésem, hogy ki vagy, pedig nem igazán olvasok tőled, csak néha belebotlok a megjegyzéseidbe, azok pedig olyasmik, mint ez a sztori. Ráadásul a helyesírási hibák sokasági is alátámasztja az állításom. Telis-tele volt egybe-, illetve különírási hibákkal, amiket egy béta nagyszerűen ki tud küszöbölni. Mint azt látom, te ezt lespóroltad. Nem kellett volna. A hibák sokat elvettek a történet amúgy sem magas színvonalából... :/
Öt pont.

5. Összességében
Őszinte leszek, a történeted nem nyerte el a tetszésemet, pedig vártam már ezt a párost. Igaz, nem annyira, mint a Cormac/Hermionét, de azért mégis... izgultam, hogy a történet írója helyesen fogja-e használni az ideiglenesen ráruházott hatalmat...
Nem sikerült.
Három pont.

LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Sofia Mensa 2012.09.29. 17:04:33

Kedves Író!

1.A páros és a csapat beépítése:
Nos, a csapat rendben volt, a páros már kevésbé. Ugyan hivatalosan egy párt alkottak, de nekem az egész valahogy olyan hitetlen volt. Az oké, hogy Romilda szerette Ront, a fiú meg Hermionét, de akkor mi volt az a csikizős jelenet Ron részéről? Elvégre, ha nem volt ott senki – mert ugyebár nem tudták, hogy Lavender ott van – akkor nem kellett volna megcsókolnia, mégis megtette, ami számomra arra enged következtetni, hogy azokban a pillanatokban talán ő is érzett valamit. Ezt a dolgot szerintem mindenképp jó lett volna, ha tisztázod abban a fejezetben, ami Ron szemszögén át mutatta be az eseményeket.
Csapat öt, páros kettő pont.

2.A kulcsok beépítése:
Bár a varázsigés kulcsot többszörösen is beleszőtted a sztoriba, olvasás közben mégse éreztem úgy, hogy milyen nagyon nagy jelentőséggel bír. Lavenderrel egy fokkal jobban ki voltam békülve, bár szerintem őt se sikerült kellőképpen felhasználnod.
A varázsigére két pont, Lavenderre három.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése:
Szerintem nem igazán volt kidolgozott a történet. Ha már a könyvek eseményeit követted – legalábbis jórészt – és ebbe akartad beilleszteni Romildát, akkor szerintem jobban tetted volna, ha nagyobb hangsúlyt fektetsz a főszereplődre és jobban leírod, hogy ő mit érez, mit gondol a történésekről, mert nem igazán jött át.
Összesen hat pont.

4.Stílus és helyesírás:
A leírásban nem utaltál rá, ebből gyanítom, hogy nem volt bétád, pedig lehet, nem ártott volna fogadni egyet, mert azért bőven akadt benne hiába (vesszőhibák és elég sok külön-egybeírás).
A stílusod engem nem fogott meg annyira, mert nem mindig volt teljesen egybefüggő a szöveg, ráadásul nem egy szóismétléssel találkoztam.
Helyesírás kettő pont, stílus három.

5.Összességében:
Őszinte leszek veled: nem igazán nyertél meg ezzel a történettel. Negatívumként azokat tudnám felsorolni, amit már fentebb leírtam, viszont, hogy ne csak ebből álljon a véleményem, pozitívumként szeretném megemlíteni, hogy (bár ezzel egy elég nagy OOC karaktert faragtál Ronból, hiszen az eredeti sose csinálni ilyesmit, de mivel én általában mindig, mint „gonosz” olvasok róla, annyira nem zavart) nekem tetszett benne az a csavar, ahogy kiderült, hogy Ron csak kihasználta Romildát.
Négy pont.

Köszönöm, hogy olvashattam és további sok sikert a kihíváson! :)

Puszi,
Sofia Mensa

Remie 2012.10.11. 20:02:26

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
Ugyan Romilda és Ron sosem alkottak tényleges szerelmespárt a művedben, én minden sorodat elhittem. Romilda megszállottságig fajult érzelmeit hitelesen írtad le, a benne dúló féltékenységet, rajongást, míg Ron karakterét (bár felismerhetetlenségig átalakítottad) remekül árnyaltad. Az ominózus jelenetig hittem, hogy a boldogság legalább a "vége" szócskáig kitart, hűséges társként szegődve kettejükhöz.
A csapatodnak is megfeleltél, körüllengte a művedet az a bizonyos jól megszokott Roxfort-hangulat. ^^

Kulcsok beépítése:
Nekem mindkét megoldásod tetszett: a varázslat mint visszatérő motívum, és Lavender, aki felborította a tulajdonképpeni idillt... igazán ötletes elképzelés. :)

Cselekmény és háttér:
Mivel jómagam amatőr csillagnézegető vagyok (egyelőre a felismeréssel vannak problémáim, de elszántságom nem ismer határokat ^^''), imádtam a kezdő sorokat, illetve azt, ahogy középpontba helyezted az asztronómiát. Intenzívebbé, színesebbé tetted ezáltal Romilda jellemét, amely számomra igazi volt és karakterszerű. Ide tartozik még, hogy én cseppet sem találtam erőltetettnek vagy elképzelhetetlennek a Ronnal való kapcsolatát: sokszor, sokféleképp jelent meg a filmek világában is a "járjunk, hogy féltékennyé tegyük x-et meg y-t"-terv, s biztos vagyok benne, hogy a való élet sem zárja ki ezt a - meglehetősen elvetemült - lehetőséget. Ezen kívül fontos: újra meg újra megleptél a váratlan fordulatokkal, szóval minden elismerésem, a befejezés is nagyot "ütött"! :)

Stílus és helyesírás:
Vesszőhibák, félreírások és szóismétlések bőségesen akadtak a történetben, de a stílussal nem volt különösebb problémám, itt-ott igazán csodálatos mondatokat kerekítettél ki! :)

Összességében:
Úgy gondolom, a lehető legjobb irányból közelítetted meg ezt a párost. Az se zavart különösképp, hogy AU-s elemekkel toldottad meg az eseményeket (másképp valószínűleg kivitelezhetetlen lett volna az egész), és szépen kidolgoztad a cselekményt.

A fentiek fényében a következők a pontjaim:
Páros: 4
Csapat: 5
Kulcsok: 9
Cselekmény és háttér: 9
Stílus és helyesírás: 5
Összességében: 9

Puszi, köszönöm, hogy olvashattalak!
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Taranis_ 2012.10.14. 19:44:47

Kedves Író!

1.A páros és a csapat beépítése

A csapattal minden rendben volt, hiszen a Roxfortban játszódott a történet, öt pont.:) A páros már egy kicsit más tészta. Nem volt olyan része a történetnek, amikor Ron és Romilda igazán egy párt alkotott volna, hiszen Ron csak hitegette a lányt, így ez számomra csak három pont. Összesen 8 pont.

2.A kulcsok beépítése

Szerintem a kulcsokat nagyon ügyesen használtad fel. Jó választás volt a hatodik év idejére tenni a történetet, mert így Lavender szerepe a történetben eleve egyértelmű volt, az pedig külön plusz, hogy még kavart is egy kicsit.:) Az Obscuro többször is felbukkant a történetedben, így ez is teljesen rendben volt szerintem. Mindkettő öt pont, tehát összesen 10.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése

Kicsit sablonosnak találtam a történetet. A zárkózott lány, akit végre észrevesz a szíve választottja, de csak kihasználja, mire a lány összeomlik. A lezárástól eltekintve nagyon sok ilyen történettel lehet találkozni, így nem igazán tudnám rásütni az eredeti jelzőt. A másik, ami nagyon zavart, az Ron személyisége volt. Nagyon OOC-re sikerült szerintem. Az a Ron Weasley, akit Rowling megteremtett, nem így intézi a dolgait. Én így erre 5 pontot adok.

4.Stílus és helyesírás

A stílusod nekem tetszett, számomra élvezetes volt, így erre öt pontot adok, viszont a helyesírásban voltak kivetnivalók. Sok vesszőhibád volt, és egyéb bakikkal is találkoztam, ezért ez csak két pont nálam. Összesen hét pont.

5.Összességében

A történet csillagos része nekem nagyon tetszett, megfogott, viszont a cselekmény többi része nem igazán nyert meg magának. Talán ha egy kicsit jobban megcsavarod a történetet, vagy valami nem ennyire kiszámítható irányba viszed el, jobb lett volna. Összességében 8 pontot adok rá.

Köszönöm, hogy olvashattam, és csak így tovább!

Taranis
Bíró

lexfelon 2012.10.21. 15:31:24

Kedves Szerző! Történetedet illetőleg pontjaim a következőek:

Csapat és páros beépítése: a csapatra jár az öt pont, nem vitás. Bár néhány oldal alatt megéltük azt, hogy Romilda és Ron még nem, aztán pedig már nem voltak egy pár, a kritériumnak szerintem nagyrészt megfelelt ez a novella. 5-4 pont

Kulcsok beépítése: Lavendert egyáltalán nem éreztem eléggé hangsúlyosnak, az obscura használata viszont tetszett, pláne az utolsó bekezdésben; úgy hatott, mint egy arcul csapás. 3-5 pont

Cselekmény és háttér: számomra akár hiteles is lehetett volna a történet, ha Ront nem teszed ilyen mértékben OOC-vá és nem állítod be ennyire érzéketlennek és felszínesnek. Lan_Rain említette, hogy "katyvaszos" volt számára a történet - én is valami hasonlót éreztem. Mintha nem egy kerek egész lett volna és bár tudom, hogy felvonásokra osztottad a történetet, ez talán mégsem tett olyan jót neki. 3-3 pont

Helyesírás és stílus: a helyesírás sajnos szörnyű volt, körülbelül nyolc elírást, hibát találtam, ezen felül akadtak hiányzó vesszők is, valamint az tűnt fel, hogy akárhányszor kettőspontot használtál, mindig nagy betűvel írtad az utána következő szót. Tehát: Így <- ez így helytelen, mivel a kettőspont nem mondatvégi írásjel. A stílusod még eléggé kiforratlan, sokat kell még írnod, hogy megtalált a saját hangodat :) 2-3 pont

Összességében: érdekes volt felvonásokat használni, de számomra túlságosan széttördelte a sztori egészét. A hibák ellenére is voltak részek, amelyek nagyon tetszettek, úgyhogy a pontszám, amit biztatólag megszavazok: 6 pont
süti beállítások módosítása