Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Lucius Malfoy/Lily Evans - Post Roxfort

Cím: Fekete Tündérrózsa
Csapat: Post Roxfort
Első kulcs (varázsige): Geminio
Második kulcs (mellékszereplő): Sirius Black
Műfaj: kisregény
Korhatár: 12
Jellemző(k): romantikus, dráma
Figyelmeztetés(ek): nincs
Ismertető: Sirius az ágyán fekve elmélkedik. Gondolatait egy bőrigázott, szomorú alak töri meg, aki közli, hogy elhagyta őt a menyasszonya.
Lily és James alig két hete jegyezték el egymást, egy komoly veszekedés máris szétválasztja őket. Lily a saját maga által gyártott főzetekkel próbálja vidítani magát, de azok nem a várt eredményt hozzák.
Perselus otthon, nyugalmas, csendes körülmények között él kedvenc hobbijának, a bájitalfőzésnek, mikor a ház elől külön hangokat hall. Odakint a rendkívüli állapotban lévő Lilyt találja, akivel évek óta nem beszélt – legalább is barátként semmiképpen. A lelkiismerete nem engedi, hogy kint hagyja a lányt, ezért beviszi a házba. Másnap reggel a friss híreket hozó Lucius toppan be a lakásba.

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr434806011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lan_Rain 2012.09.29. 09:38:33

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése
Egészen érdekes formában olvashattam ezt a Lily/Lucius ficet. Nem igazán ilyesmire számítottam, amikor nekikezdtem. De tetszett. Nem állítom, hogy top1, meg minden, de jó volt. :)
A csapatra nem tudok max. pontszámot adni - számomra nem is igazán azzal volt a bajom, hogy a Roxfort után kellett játszódnia a történetnek, hanem a szereplők jellemével... Olyan gyerekesek voltak, meg minden ("antipostroxfort"). Meg egy kicsit OOC-k is, az pl. szerintem kizárt, hogy Lucius ily' kedélyesen elbeszélgessen egy házimanóval. ^^ Nee, ő legyen görény! xD
A páros jó volt, de csak szigorúan jó. Nem remek. Valahogy nem éreztem át igazán, hogy Lily valóban annyira bele lenne esve Luciusba... :/ Viszont az ötlet, ahogy összehoztad őket, hibátlan. :)) Legalábbis nekem tetszett.
Négy-négy pont.

2. A kulcsok beépítése
Sirius Blackről először azt gondoltam, hogy csupán mint elbeszélő vesz részt a történetben - ezek után kifejezetten kellemes csalódás volt mint "szemfelnyitóról" olvasni róla. (Na jó, ez most elég béna hasonlat... :$ Arra akarok kilyukadni, hogy ő nyitotta fel Lily szemét arra vonatkozóan, hogy amit Lucius tesz, az rossz.)
A varázsige-kulcs viszont... szép, szép, meg megindítja az embert... de amúgy semmi. :( Csak látvány, de amúgy meg nem befolyásolja annyira a cselekményt.
A szereplő-kulcsra öt, a varázsige-kulcsra pedig kettő pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
A cselekmény az elején nekem egy kicsit zavaros volt, hiányoltam pl. azt, hogy tulajdonképpen min is veszett össze a majdnem-házaspár. :/ Ezzel szerintem nem csak én vagyok így...
A háttér kicsit hiányos volt, vártam volna egy kicsit több helyszínleírást.
Nyolc pontot adok.

4. Stílus és helyesírás
Egészen érdekes az író stílusod, nem igazán tudom róla eldönteni, hogy taszít-e vagy nem. Lily beszólásian akkorákat röhögtem, hogy csak úgy zengett a ház, viszont Lucius... Lucius olyan "antilucius" volt... Kicsit gyerekesnek tűnt az én szememben.
A helyesírásodban apróbb hibákat találtam, az viszont kifejezetten zavart, hogy a párbeszédeket szinte felsorolásszerűen oldottad meg. Lehet, hogy ezt te nem így írtad meg, és mindössze a Google szórakozik, szóval ezért nem vonok le pontot.
Szintén nyolc pont.

5. Összességében
Az eleje, amikor Perselus főzőcskézik, nem igazán tetszett, a "perverz fiolák"-nál például még a szemöldököm is az égbe szaladt, hogy wtf. :S Lilyt viszont nagyon bírtam, ő tényleg könyv-hűre sikeredett. :)
Nem állítom, hogy eddig ez lenne a kedvencem a kihívásról, de szép munka! Jól megírt, és szépen átgondolt ficet olvashattam, köszönöm szépen! :)
Szintúgy nyolc pont.

LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Lilina 2012.09.29. 12:59:30

Nem szeretném az írót bemártani, de a Google nem szórakozik. :) Mindenki története olyan formában kerül fel, ahogyan beküldte, maximum a betűtípus változhat, ha valami nagyon különleges, amit nem ismer fel. :)

Lan_Rain 2012.09.29. 13:48:47

@Lilina: Akkor ma jó napom van, és marad így a pontszám. :)

Lilina 2012.09.29. 14:42:40

@Lan_Rain: Rendben, nem is azért írtam, hogy ezért utólag levonjál, csak a félreértések elkerülése végett. :)

Sofia Mensa 2012.09.29. 18:51:10

Kedves Író!

1.A páros és a csapat beépítése:
A csapat rendben volt, a párosra viszont nem tudok max pontot adni, mert Lily és Lucius nem alkotott egy párt a történet folyamán.
Nyolc pont.

2.A kulcsok beépítése:
A varázsige szerintem nem volt túl jelentős a történetben, viszont Siriust szépen beleépítetted. Nem számítottam rá, hogy a későbbiekben is felbukkan, de nagyon örültem neki, hogy nem csak az elején szerepelt.
A varázsigés kulcsra három, Siriusra öt pont.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése:
Nos, alapjáraton tetszett a cselekmény, viszont azt nagyon sajnáltam, hogy ott ugrottál három hetet, miután Lily felébredt. Én nagyon szívesen olvastam volna az ébredés utáni első napokban való találkozgatásaikat és beszélgetéseket Mikor, hol, hogyan futottak össze? Szándékosan vagy csupán véletlen? Ha szándékos, ki kezdeményezett és miért? Talán kicsit telhetetlen vagyok, de számomra az ilyen „lehetetlen” párosítású sztorikban mindig ezek a kedvenc részeim.
Kilenc pont.

4.Stílus és helyesírás:
Találtam egy-két apró hibát, viszont azokat leszámítva a helyesírás rendben volt. A stílussal sem volt összességében semmi gond, viszont engem valamiért mégsem varázsolt el annyira, mint ahogy elvártam volna.
Stílusra és helyesírásra is négy-négy pontot adok.

5.Összességében:
Számomra a karakterek kissé OOC-k voltak, mert az én képzeletemben Lucius egy olyan ember, aki mindig hűvös úriemberként viselkedik és csak nagyon ritkán, kivételes esetekben vetkőzi ezt le, ráadásul nem bókol olyan nyíltan, mint ahogy ebben a történetben tette. Ahogy Lilyt Siriust és Perselust sem egészen úgy képzelem, ahogy te leírtad. Ezt leszámítva, viszont tetszett a történet, főleg a vége, onnantól kezdve, hogy Sirius ismét felbukkan.
Nyolc pont.

Köszönöm, hogy olvashattam és további sok sikert a kihíváson!

Puszi,
Sofia Mensa

Remie 2012.10.11. 15:59:14

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
Lucius viselkedésével meggyőztél, az első találkozásuk pillanatától kezdve pattogtak körülötte a vágyszikrák, és az, hogy biztonságban akarja tudni Lilyt, ugyanakkor a lány részéről inkább kihasználást éreztem, semmint valódi érzelmeket...
Mindazonáltal a csapatodnak jól megfeleltél. :)

Kulcsok beépítése:
Siriust klasszul beépítetted, ügyes ötlet volt Vele "elmeséltetni" Lily és Lucius kapcsolatát, ám a varázslat (minden szépsége ellenére) elenyésző volt a cselekmény szempontjából. :(

Cselekmény és háttér:
Ügyesen vezetted végig a történetet, lassan, fokozatosan bontakozott ki a lényeg, végig sikerült fenntartanod az érdeklődésemet. :) Különösen tetszett az a jelenet, mikor Lily magához tért Perselus lakásában, s Lucius - minden "fensőbbségessége" ellenére - képtelen volt levenni Róla a szemét. ^^
Negatívumként két dolgot szeretnék megemlíteni: az egyik az, hogy nem derült ki, miért menekült el Lily Jamestől, a másik pedig, hogy a boszorkány túlságosan könnyen elfogadta a "fogságot"... minimum egy hisztérikus kirohanást vártam volna Tőle. ^^''

Stílus és helyesírás:
Félrepötyögéseket, vesszőhibákat csupán elvétve szúrtam ki, de a mű olyannyira magával ragadott, hogy ezek fölött is szinte elsiklottam. ^^''

Összességében:
Úgy gondolom, a műved egyedi, kidolgozott és szépen megfogalmazott. A karaktereid hűek önmagukhoz, annak ellenére, hogy mindegyikük személyiségébe sikerült némi "pluszt" csempészned (ami dicséretes, hiszen csupán halvány elképzeléseink lehetnek pl. Lucius fiatalkori "magaviseletéről"). Remekül adagoltad a humort is, a legváratlanabb pillanatokban mosolyogtattál meg a találó kifejezéseiddel, szófordulataiddal. :)

A fentiek alapján a pontjaim a következők:
Páros: 3
Csapat: 5
Kulcsok: 8
Cselekmény és háttér: 8
Stílus és helyesírás: 8
Összességében: 8

Köszönöm, hogy olvashattalak! :)
Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Taranis_ 2012.10.17. 13:11:47

Kedves Író!

1.A páros és a csapat beépítése

A csapattal minden rendben volt, a párosra pedig azért adok csak négy pontot, mert én úgy érzem, nem lettek igazán egy pár, inkább csak volt egy rövidke viszonyuk. Összesen 9 pont.

2.A kulcsok beépítése

Sirius személyét nagyon ügyesen használtad fel a történetben, így ez öt pont.:) A varázsige viszont nem volt túl jelentős, kicsit olyan érzésem volt, mintha a történet vége csak azért lett volna megírva, hogy beletehesd ezt a kulcsot, és a cselekmény alakulásában sem igazán játszott szerepet. Siriusra öt, a Geminio felhasználására három pontot adok. Összesen 8 pont.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése

Valahogyan úgy éreztem, hogy nem fejtetted ki kellőképpen a dolgokat. Szerintem igazából a legfontosabb részeket ugrottad át, például Lily és Lucius romantikus pillanatait, vagy Lily és James összeveszésének részleteit. Ráadásul szerintem OOC-k voltak a karakterek. Lily határozott volt ugyan, de számomra butuskának hatott, Lucius pedig túl könnyen gyűrte le magában az aranyvér-mániáját. Ez így számomra csak 6 pont.

4.Stílus és helyesírás

Egyikben sem találtam kivetnivalót.:) Egy-két apróbb hibát fedeztem fel, de egy ilyen terjedelmű írásnál szerintem ez nem számottevő. A stílus pedig tetszett, könnyed volt szerintem.:) Én erre 10 pontot adok.

5.Összességében

Összességében tetszett az írásod, de amiatt, hogy a karakterek OOC-ra sikerültek, nem tudtam teljesen beleélni magam. Viszont az nagyon tetszett, hogy úgy írtad meg a történetet, hogy az lényegében beilleszthető akár az eredeti sztoriba is. Így én erre 8 pontot adok.:)

Köszönöm, hogy olvashattam, és csak így tovább!:)

Taranis
Bíró

lexfelon 2012.10.21. 22:20:53

Kedves Író!

Csapat és páros beépítése: csapatra jár a maximális pontszám, de a párossal viszont már akadtak gondjaim, mert nem igazán éreztem, hogy tényleg egy párként viselkedtek volna. Lily játszotta a házifogoly szerepét, Lucius pedig el volt lágyulva, mint az olvadt vaj... 5-2 pont

Kulcsok beépítése: a varázsige konkrétan egyszer hangzott el, pont ennyi pontot is tudok rá adni mindössze. Sirius szerencsére már nagyobb szerepet kapott. 1-4 pont

Cselekmény és háttér: sajnos mindegyik karaktert hihetetlenül OC-nek éreztem, kezdve Lilyvel, aki felnőtt nő létére ki tudja milyen ügyből felbuzdulva szakított a vőlegényével cirka két hét után. Ez a mindig komoly nő ledöntött valami bájitalt, aztán befeküdt egy olyan Piton virágoskertjébe, aki a bájitalfőzést leszámítva még csak nyomokban sem hasonlított önmagára. Volt nekünk egy Luciusunk, aki csupa szívjóságból egy teljesen idegen nő sorsával és jól létével kezd el foglalatoskodni szabadidejében; valamint Siriusból sem nézem ki, hogy nem kezdi el leátkozni Malfoyt, miután nála találja Lilyt, aki ki tudja mióta tűnt el... Ha kint lett volna a figyelmeztetés, ezeket most le sem írtam volna. 3-2 pont

Stílus és helyesírás: kapkodós volt, nem eléggé racionális és nem tudott bennem érzelmeket ébreszteni. Helyesírás ügyében találtam néhány elírást, vesszőhibát. 3-4 pont

Összességében: nem tudtál megérinteni, sajnos. A vége is csak olyan tessék-lássék befejezést kapott és nehezen tudom elképzelni, hogy Lily a kis "kiruccanása" után visszamegy Jameshez, összeházasodnak és korai halálukig harcolnak Voldemort ellen. Sajnálom, de akármennyire is forgatom a szavakat magamban, ez most számomra kevés volt. 4 pont

N. Blue 2012.10.21. 23:36:01

Kedves Író! (fél órával a publikálás vége előtt :D)

1. Csapat és páros beépítése

A csapat rendben volt. A páros, hmm... az is, maximálisan. Legalábbis nekem nagyon tetszett, Lily és Lucius nagyon aranyosak voltak együtt, és nekem ez teljesen átjött.
5-5pontot adok erre.

2. Kulcsok beépítése

Ez a rész nem igen jött össze. :/ Sajnos azt kell mondjam, hogy nem lett valami hatásos a kulcsbeépítés (varázsige). Viszont Sirius mint mellékszereplő jól be lett építve! :)
Varázsigére 3pontot, a mellékszereplőre 5pontot adok.

3. Cselekmény és háttér

Tetszett, habár nagyon OOC-s karaktereket láthattunk, legközelebb azt ajánlom ezt jelöld a figyelmeztetéseknél, mert sok embernek szemet szúr (én csak Draco Malfoynál vagyok allergiás az OOC-re, de itt nem volt gond, nekem).
9pontot adok.

4. Stílus és helyesírás

Jól írsz, könnyeden és élvezet volt olvasni. Nekem elhiheted, én csak olyan művek olvasásába kezdek bele, amik jó stílusban vannak megírva (van természetesen kivétel, de olyankor ezt meg is jegyzem!!) Apró hibákat láttam nálad is, de ezek tényleg csak minimálisak voltak!
5-5pontot adok.

5. Összességében

Jó volt, bár én jobban örültem volna, ha Lily Lucius mellett marad, és nem rohan vissza Jameshez. :) A történeted elolvasása után kedvet kaptam írni róluk XD Gratulálok, mert tényleg nagyon szép történetet olvashattunk!
10pontot adok rá!

Sok sikert!

Üdv,
Nikki Blue KKtag (a Merengő fórumon megtalálsz minket)
süti beállítások módosítása