Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Ron Weasley/Romilda Vane - Post Roxfort

Cím: Szerelem sokadik látásra
Csapat: Post Roxfort
Első kulcs (varázsige): Locomotor
Második kulcs (szereplő): id. Fred Weasley
Műfaj: Kisregény
Korhatár: korhatár nélküli
Jellemző(k): Romantikus, humoros
Figyelmeztetés(ek): OOC karakterek, AU
Ismertető: Eltelt 10 év, mióta Harry legyőzte a Sötét Nagyurat. Azóta a négy jó barát
– Romilda kiegészülésével – elkezdték a saját életüket. Harry híres kviddicsjátékos
lett, Hermione összeházasodott Dracóval, és egy hatalmas házban élnek, Romilda a
Minisztárimban dolgozik, mint recepciós, míg Ron átvette apja helyét. Látszólag minden
rendben van, azt az egy dolgot leszámítva, hogy Ron titkos vágyakat dédelget legjobb
barátjának menyasszonya iránt.

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr344821621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Remie 2012.10.11. 21:31:44

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
Sajnálom, hogy nem írtál még legalább néhány bekezdést arról, hogyan viselkedtek egy párként, mert így tulajdonképpen csupán Ron érzéseit, gondolatait ismerhettük meg, illetve azt, miként igyekezett leplezni, majd egyértelművé tenni a szerelmét. Romilda részéről határozottan hiányoltam a vonzalom megnyilvánulásait: oldalakon keresztül azt szajkózta, bármit megtenne Harryért, míg Ron elejtett utalásait figyelembe se vette.
A csapatod kidolgozása ellen semmi kifogásom nincs, gyönyörűen felépítetted ezt a világot! :)

Kulcsok beépítése:
A varázslatot nem éreztem túlságosan hangsúlyosnak, ám Fred megjelenését ötletesen oldottad meg: tetszett, ahogy tanácsot adott az öccsének. :)

Cselekmény és háttér:
Peregtek az események, profi módon építetted fel a művet. A karaktereket szépen ábrázoltad (csak zárójelesen merem megjegyezni, hogy Harry önteltsége különösen felkeltette az érdeklődésemet, mert simán el tudom Róla képzelni, hogy alkalmazottként bánik Ronnal, s elvárja Tőle, hogy rendezze a szerelmi életét... ehm, nem, sosem kedveltem Harryt ^^''), jóllehet a párosításaidat kissé furcsálltam (lehet, maradi vagyok ^^''). Mindazonáltal sikerült minden apró részletet pontosan, érthetően megmagyaráznod, meggyőzően érveltél a legtöbb helyen - csupán a fentebb is említett Romilda-dolog nem hagy nyugodni: szerintem nem is szerelmes Ronba, csak meghatotta az a 10 pontos lista. :D

Stílus és helyesírás:
Fantasztikusan bánsz a szavakkal, DE a helyesírási hibák rettenetesen szúrták a szemem végig. A legcsúnyább a "lesúlytott": szegénykém, csak úgy kiabál a pontos j-ért - meg én is. ^^'' És "élénkék" helyett élénk kék, rendben? :) Amúgy ezeken kívül is volt még pár apróság...

Összességében:
Tetszett, gördülékeny volt. :) Igazság szerint Danielle Steel romantikus regényeit juttatta eszembe; sok szereplő, szerelmi sokszögek, családi bonyodalmak és minden egyéb fűszer, cukormáz - meg természetesen a happy end. ^^

Pontjaim így:
Páros: 2
Csapat: 5
Kulcsok: 7
Cselekmény és háttér: 8
Stílus és helyesírás: 3
Összességében: 8

Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

lexfelon 2012.10.19. 12:10:53

Kedves Író! Sikerült "kivégeznem" a Te történetedet is, úgyhogy íme a pontjaim!

Páros és csapat beépítése: a csapatra mindenképpen jár a maximális pont, ebben nem találtam kivetnivalót. Én a párossal is elégedett voltam, hiszen a mű végére összehoztad a főszereplőket és ez volt a kritérium. 5-5 pont

Kulcsok beépítése: Fredet szépen előhoztad, de a varázsigével nem voltam maradéktalanul elégedett, nem éreztem központi szerepét, inkább csak úgy odavetetted. 5-3 pont

Cselekmény és háttér: megmondom őszintén, nekem kissé összecsapottnak tűnt, ahogy az első jelenettől eljutottunk az utolsóig; úgy érzem, jobban ki lehetett volna fejteni a történéseket. Említetted, hogy Romilda és Harry tizenkét évig jártak jegyben; ehhez képest Ron levelének hatására cirka öt nap alatt átértékeltek egy évtizedet... nekem ez érzelmek szintjén kicsit gyors volt. Nem éreztem megalapozottnak Hermione gyerekvállalással kapcsolatos félelmét sem - kissé triviális megoldásnak tűnik, hogy Draco azért nem akar gyereket, nehogy "csak" lánya szülessen. Azon kívül, hogy Ron őrlődött az érzelmei kapcsán (és ezt néha megszakította Harry, Hermione vagy Jenny megjelenése), túl sok cselekményt nem véltem felfedezni. 3-3 pont

Stílus és helyesírás: többször előfordult, hogy elkalandoztam a történet olvasása közben, tehát nem tudott teljesen lekötni. A helyesírási hibák engem is érzékenyen érintettek; vagy nem volt bétázva a történet, vagy a béta volt figyelmetlen, de ilyesmik benne maradtak a történetben: Minisztárim, élénkék, szeretette és a többi... 4-3 pont

Összességében: Úgy érzem, lehetett volna még munkát és energiát fektetni a mű kidolgozásába és akkor talán jobban belopta volna magát a szívembe; így viszont néhol komolytalannak tűnt számomra. Félúton vagyunk a "tetszett, egész jó volt" és a "magamtól nem biztos, hogy tovább olvasnám az első 4-5 oldalnál" , így 5 pontot tudok megítélni

Lan_Rain 2012.10.19. 15:20:14

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése
Először is, kezdeném azzal, hogy annyira komáltam Ront ebben a történetben, hogy nem igaz! :D Alapvetően majd megőrülök tőle, nagyon nem bírom a karakterét - számomra mindig is túl nyávogós volt, tipikus "anyuci kis kedvence" típusú. De neked sikerült őt megszerettetni velem - ha nem is maximálisan, de erősen átformáltad a véleményem - bár számomra kissé túlságosan is bele volt zúgva szerencsétlen Romildába. A történet vége például száz százalék angstra sikerült, az mondjuk annyira nem tetszett. De hát összejöttek, és ez a lényeg, ugyebár... :) Méghozzá igen szépen, tegyük hozzá.
A csapattal nem voltak problémáim, így arra öt pontot adok, akárcsak a párosra.

2. A kulcsok beépítése
A Locomotor nem kapott valami nagy szerepet, nem változtatta meg túlságosan a cselekményt. :( Fred megjelenésével alapvetően nem volt problémám, hiszen egészen egyedi ötletnek bizonyult, amit kitaláltál, de nekem a karaktere nagyon OOC lett. Szerintem ő nem ilyen komoly, ez abszurd... Még akkor se, hogyha azt mondja, hogy "hej, de sokat ugrattunk George-dzsal!" Számomra ez nagyon zavaró volt.
A varázsige-kulcs egy pont, mivel egyáltalán nem befolyásolta a cselekményt. Fred négy pontot ér, az OOC-sége miatt.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
Kicsit zavart, hogy az egész történet a Minisztérium köré épült. Egyszer-egyszer ugyan elmentek ebédelni, aztán Ron elment Dracóhoz, de nagyjából ennyi. A végső, nagy jelenetnek én például biztosan más helyszínt választottam volna, mint egy iroda... Továbbá nem igazán értettem a Dramione szálat - nem volt megfelelően kifejtve, így aztán nem is volt élvezhető. Pl. az, hogy Draco és az aranytrió jobban megismerték egymást, és így aztán az aranyifjú elvette Hermionét, ez nem elég nagy indok. Odaírhattad volna még például, hogy Draco azzal bizonyította, átállt a jók oldalára (mert ugye enélkül nyilván szóba se állnának vele), hogy pl. kinyírt egy halálfalót, összeveszett az apjával stb. A lehetőség tárháza korlátlan. :)
Összesen hét pont.

4. Stílus és helyesírás
Voltak szóismétlések, helyesírási hibák (bár ezek száma igen csekély volt), néha előfordult egy-egy olyan mondat, amit újra kellett olvasnom, hogy mit is jelent - mert a szavak nem illettek egymáshoz, vagy az igeidő volt rosszul megválasztva. De alapvetően tetszett, ha nem is mindig, de kilencven százalékban olvasható volt, és gördülékeny.
Mindezek függvényében nyolc pont.

5. Összességében
Mint ahogyan fentebb is írtam, Ron karakterét sikerült megszerettetned velem, bár a nagy-nagy szerelme Romilda iránt kicsit zavart, ahogyan az is, hogy eléggé Ron-központú lett a történet: a lányról jóval kevesebbet írtál, mint a férfiról. Pedig én igazán kíváncsi lettem volna arra az ominózus szétválásra. :/ Nekem mindenképpen jobban tetszett volna, ha a két főszereplő szemszögéből írtad volna. De így is nagyon szép volt, gratulálok! :)
Nyolc pontot adok.

Köszönöm, hogy olvashattam!
LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Sofia Mensa 2012.10.21. 19:29:59

Kedves Író!

1.A páros és a csapat beépítése: A csapat rendben volt, abba nem tudok belekötni, viszont a párosra nem tudok max pontot adni, mert a történet folyamán Ron és Romilda nem alkottak egy párt. 7 pont.

2.A kulcsok beépítése: Bár mindkét kulcsot beletetted, de én sajnos egyikkel sem voltam teljesen megelégedve. A bűbájnak nem volt különösebben jelentős szerepe, és bár Fred ébresztette rá Ront arra, hogy harcoljon a lányért, de nekem valahogy ez a komoly Fred nem igazán nyerte el a tetszésem, sajnálom. 5 pont.

3.A cselekmény és a háttér megteremtése: Bár nem volt benne semmi „különleges”, de ennek ellenére – vagy talán pont ezért – tetszett a cselekmény. Különösen az tetszett, ahogy a Harry és Ron közti egyre erősödő ellenszenvet bontogattad ki. Tíz pont.

4.Stílus és helyesírás: A stílusod nagyon megfogott, öröm volt olvasni a történeted egy ilyen fárasztó nap után, mert teljesen lekötött. Viszont a helyesírást legközelebb nézd át egy kicsit jobban, mert én is találtam pár hibát. Stílus öt, helyesírás három pont.

5.Összességében: Bevallom őszintén, nem vártam túl sokat ettől a sztoritól, mert se Ron, se Romilda nem tartozik a kedvenceim közé, de összességében pozitívan csalódtam, mert Neked mégis sikerült elvarázsolnod ezzel a történettel. A legjobban talán az tetszett, hogy Ron szemszögéből olvashattuk az eseményeket, ami által bemutattad, hogy őt nem csak egy érzéketlen mellékszereplőként lehet ábrázolni, aki eltörpül Harry Potter nagyszerűsége mellett, hanem belőle is sok mindent ki lehet hozni, mert neki is vannak érzései és gondolatai. Ennek ellenére nem bántam volna, ha Romilda egy kicsit nagyobb szerepet kap, mert életemben először egy olyan Romilda Vane-nel találkoztam, akit kedveltem, és akiről szerettem olvasni. És épp ezért nem volna rossz, ha kicsit jobban megismerhetem őt.
Összességében viszont nagyon tetszett és örülök, hogy elolvastam! :) Kilenc pont.

Puszi!

UI.: Imádtam a képet! ^^

Taranis_ 2012.10.21. 22:03:14

1. A páros és a csapat beépítése

A csapattal minden rendben volt természetesen.:) Így ez öt pont. Nekem a párossal sem volt problémám, minden smakkolt.:) Így összesen 10 pont.

2. Kulcsok beépítése

Nagyon ügyesen használtad fel a kulcsokat, Fredet különösen. Kicsit talán OOC lett, de mivel figyelmeztetésben utaltál rá, így ezzel sem volt gond. A varázsige kicsivel kaphatott volna több szerepet is, de szerintem így is megfelelt. Én erre is 10 pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Nagyon tetszett, ahogy a történetet szépen, következetesen felépítetted. Az is tetszett, hogy nem oldottad meg „egyszerűen” a dolgokat, Ron és Romilda nem csak összefutottak és egymásba gabalyodtak, hanem voltak olyan dolgok is, amiket át kellett értékelniük. Különösen élveztem, hogy nem csak egy szerelmi szál köré fonódott a történet. Számomra ez is 10 pont. :)

4. Stílus és helyesírás

A stílusod tetszett, gördülékeny volt, élvezetes.:) A helyesírásról viszont nem mondhatom el ugyanezt. Nagyon durva hibával is találkoztam a történetben, ami nekem nagyon zavaró volt. Így a stílusra 5, a helyesírásra 2 pontot adok. Összesen 7 pont.

5. Összességében

Összességében nagyon tetszett a történeted! Megmosolyogtatott néhány helyen, és élveztem az olvasását. Habár nagyon Ron/Hermione párti vagyok, mégis el tudtad velem fogadtatni ezt a párost is, ami nálam tényleg nagy szó. Annyira viszont nem fogott meg, hogy teljesen belebolonduljak, ezért összességében 9 pontot adok rá.

Köszönöm, hogy olvashattam, csak így tovább!

Taranis
Bíró
süti beállítások módosítása