Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Draco Malfoy/Ginny Weasley - Post Roxfort

Cím: Bizalomjáték
Csapat: Post Roxfort
Első kulcs (varázsige): Obscuro
Második kulcs (mellékszereplő): Scorpius Malfoy
Műfaj: Novella
Korhatár: 12
Jellemző(k): Általános, Romantikus, Humoros, AU
Figyelmeztetés(ek): Durva nyelvezet
Ismertető: Tisztelt Szülők! Ezúton szeretnénk tájékoztatni Önöket arról a
kihagyhatatlan lehetőségről, miszerint csapatunk napközis tábort hirdet a
csemetéik számára. Nincs több gond a nyári szünetben, bízzák ránk gyermekeiket,
és mi vállaljuk, hogy a szórakozás mellett megtanítjuk őket repülni. Ne szalasszák
el ezt a mesés alkalmat, hiszen oktatóink sorát gazdagítja a hírhedt kviddicssztár,
Ginny Weasley is!

Tovább a történethez >>>

 

Szerkesztői megjegyzés: Korábban említettem, hogy a Google nem szórakozik, és most lelkifurdalásom van. Ennél a történetnél ugyanis egyértelműen elcsúsztak a párbeszéd kötőjelei, amik az eredeti dokumentumban egy vonalban vannak. Lehet, hogy már ezelőtt is előfordult hasonló gikszer, ezért kérlek titeket, hogy a formázás ne legyen szempont a pontozásnál. 

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr184825377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lexfelon 2012.10.18. 23:41:21

Kedves Író! Én ma, az utolsó véleménykifejezésre alkalmas napon keveredtem ide és mivel úgy láttam, hogy az olvasók leginkább az utoljára publikált történeteknél maradtak el, stílszerűnek éreztem a legutolsóként felkerült művel megkezdeni az olvasást. És milyen jól tettem!

Nem szoktam kifejezetten Draco/Ginny párosítást olvasni, de ez a novella belopta őket a szívembe, ezt ezúton szeretném Neked megköszönni! <3

Páros és csapat beépítése: mindkét szempontra jár az 5-5 pont, hiszen Draco és Ginny főszerepet játszottak a történetben, párként is sikerült őket összehozni, illetve helytálló volt a Post Roxfort csapatban a történet.

Kulcsok beépítése: Scorpius elvitathatatlanul szerepelt a történetben, nagyon szerethető tetted számomra őt (is, és igazából az összes megjelenő karaktert). A varázsige kulcsát is ötletesen használtad fel; bevallom, én sikeresen elfelejtettem olvasás közben, hogy milyen kulcsokkal kellett dolgoznod, aztán szóba kerültek a bizalomjátékok (ami egyben a cím is) és az obscurót is sikerült ezzel összhangba hozni. Ügyes! 5-5 pont

Cselekmény és háttér: nagyon tetszett, ahogy felépítetted a történetet, egyáltalán nem kapkodtad el, szép ütemben következtek az események. Jó ötletnek tartottam a tábor ötletét is, illetve szépen írtad le a lakásokat, az étterem berendezését, így hát itt is jár a kétszer 5 pont.

Stílus és helyesírás: abszolút olvastatta magát a mű, a stílusban egy csöpp hibát sem leltem, így a nagy leleplezés után biztosan fel fogom keresni a további munkásságod, mert engem sikerült meggyőznöd arról, hogy igényes, szépen levezetett történetet hoztál nekünk (igazság szerint azt sem bánnám, ha esetleg folytatása lenne ennek a novellának! ^^). Helyesírás szempontjából egy figyelmetlenségből származó elírást találtam összesen. 5-5 pont

Összességében: tényleg nagyon örülök, hogy ezt a történetet olvastam el először, mert így meg van a kezdő lökés és van mire megelőlegezni a bizalmat a további sztorikkal kapcsolatban. Gratulálok a roppant színvonalas, élvezhető novellához! Természetesen 5 pont itt is jár - amennyiben nem lehet ennél többet adni! :)

lexfelon 2012.10.19. 00:30:03

Egy kis kiegészítést tennék: gyorsan átfutottam a történetekre adott véleményeket és úgy láttam, hogy a legtöbben úgy értelmezték, hogy az 5. kategóriára 10 pontot lehet adni - így helyesbítenék.

Összességében mindenképpen maximális pontszámot szeretnék kiosztani erre a történetre! :)

Lan_Rain 2012.10.19. 21:16:05

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése
Hát, ez nagyon ütött, iszonyatosan tetszett! :D Bár Draco erősen OOC volt (én pl. soha nem tudnám elképzelni róla, hogy így viselkedjen), de nagyon tetszett. :) A párosról mindössze annyit szólnék, hogy bírtam, ahogy marták egymást, annyira abszurd volt, de szétröhögtem rajta az agyam. :)) A csapat is okés volt, bár nekem kicsit fura volt, hogy nem Draco hagyta ott a gyerekét, hanem Dahlia játszotta el a szemét disznót - de talán így jobb is lett, mintha meghagytad volna azt az eredeti, pökhendi alakot, akit Rowling a könyvekben megformált. :)
A párosra öt pontot adok, szintúgy a csapatra.

2. A kulcsok beépítése
Scorpius karakterén azt hiszem, nincs mit magyaráznom, egyszerűen annyira cuki volt, hogy meg kell zabálni - a maga kis beszari módján is. :) Azon kevés történetek egyike a tiéd, ahol a szereplő-kulcs rendben volt. *leborul lábaid elé* A varázsigén viszont elgondolkoztam... Igazából komolyabb szerepe nem volt, viszont a Ginny és Scorpius közötti kapcsolatot prímán erősítette - ami mondjuk akkor is megtörtént volna, ha a fiúcska haja tiszta zsír, és nem csúszik le róla a kendő. De így mégis olyan szép volt, így ha maximális pontszámot nem is, de...
...egy kerek négyest adhatok, a szereplő-kulcs pedig öt pont.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
Amikor elolvastam a leírást, ültem a széken, és néztem, hogy mi a szösz. A nyári tábor ötlete először nagyon meglepett, de aztán hihetetlenül megtetszett. :) Azt hiszem, nem mondok nagy dolgokat, ha kijelentem, hogy a legeredetibb ötlet tiéd volt. Konkrétan szétestem minden sornál, főleg az "apa, mit jelent az, ha valaki jó az ágyban?" "Azt jelenti, hogy valaki jól tud aludni." <-- Neeee...!!! *sírva röhög* Egyszóval tetszettek a párbeszédek, és ami a legjobb, hogy egyszer sem éreztem őket erőltetettnek.
Tíz pontot adok.

4. Stílus és helyesírás
Hát a stílust fentebb már kifejtettem, miszerint gyilkos humorod van. >.< A helyesírásodban apróbb, de már első olvasásra is feltűnő hibák voltak, tehát ezért értelemszerűen le kell hogy vonjak pár pontot. Mondjuk kettőt, tehát...
...nyolc pont.

5. Összességében
Köszönöm, hogy röhöghettem kb. fél órán keresztül. Ámen. Egyik nagy kedvencem lett a kihívásról. Amikor még csak a párosok voltak meg, talán ez volt az egyik, amelyikről azt gondoltam, hogy na, akkora egy angstizé lesz belőle, mint a ház. És nem. :) Ismételten örök hála, valami fanatikus volt.
Tíz pontot adok.

Bocsi, ha a gondolataim esetleg kuszák lennének, de még most is fel-felvihogok, ahogy eszembe jut egy-egy aranyköpés.

Köszönöm, hogy olvashattam!
LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Remie 2012.10.21. 13:42:37

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
Egyedien, lenyűgöző módon oldottad meg mindkettőt, úgyhogy nagyon meg voltam elégedve. ^^

Kulcsok beépítése:
Scorpius tüneményesen édes kisfiú, ügyesen beépítetted a történetbe, s remekül összhangba hoztad Őt a varázslattal is. Szép megoldás. :)

Cselekmény és háttér:
Imádtam az alapötletedet, a táborozást, Scorpius visszahúzódó jellemét, viszont Dracót kissé OOC-nek éreztem. Gőgösebbnek és kevésbé "apásnak" képzelem el Őt, s bár kifejezetten megnyerő ebben a szerepben, semmi malfoyosat nem tudott felmutatni. :( Ugyanez vonatkozik Luciusra is (mondjuk tény, az a bizonyos "elutazásos" dolog roppantul mulattató volt ^^), ugyanakkor Ginny stílusát utánozhatatlanul profi módon fogtad meg, jókat nevetgéltem a megszólalásain. :D
Maga a cselekmény egyébként gördülékeny volt, egészen belemerültem a történésekbe. :)

Stílus és helyesírás:
A stílusod tetszik, viszont itt-ott láttam félregépeléseket, vesszőhibákat és a mondatvégi írásjelek sem stimmeltek mindenhol.

Összességében:
Ez a történet lett az egyik kedvencem a kihíváson. ^^ Szórakoztató volt olvasni, s meghozta a vasárnapi mosolyt is. :) Köszönöm és gratulálok!

Pontozok:
Páros: 5
Csapat: 5
Kulcsok: 5
Cselekmény és háttér: 9
Stílus és helyesírás: 8
Összességében: 9

Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Remie 2012.10.21. 13:44:14

Béna vagyok, elnézést: természetesen a kulcsokra jár a 10 pont. ^^

Natara 2012.10.21. 14:53:54

Kedves Író!

Először is, köszönöm, hogy egy humoros történetet szállítottál. Az eddig elolvasott történetek után igazi felüdülés volt. Az ismertetőből ugyan nem derült ki sok, már-már semmitmondó volt, de örülök, hogy nem riasztott el.

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat rendben volt, Roxfort után játszódott az egész.
A párossal azért voltak gondjaim. Ginny jó fej volt, kicsit szkeptikus, kicsit gyerekgyűlölő, de adtál némi hátteret a dolognak, így el tudtam fogadni. Plusz, humoros történetről lévén szó, nem is volt szükség mélyre menő karakterábrázolásra. Draco is tetszett, bár nekem talán túl konzervatív volt, szépen ellensúlyozta Ginny nyíltságát. Mégis úgy éreztem, pont azt spóroltad le, hogy a kettejük viszonyának alakulását árnyaltan kifejtsd. Kicsit gyorsan jutottunk el az ordibálós résztől a pókemberes romantikázásig, pedig nem volt egy rövid történet. Ginny is túl hamar ment át szentimanciba, noha kétségtelenül megtartotta önmagát. A randi viszont nagyon tetszett, és végül elcsattant egy csók is. Az időbeli ugrást kicsit erőltetettnek éreztem a legvégén, de egye-fene, azért elfogadom, hogy összejöttek, még ha nem is volt olyan rögös az út.

A csapatra öt, a párosra három és fél pontot adok, ha ér a felezés. Ha nem, akkor egye-fene négyet.

2. A kulcsok beépítése

A kulcshasználatod nagyon tetszett. Az, hogy az Obscurót azonosítottad a bizalommal, ami az egész történeten végigment, telitalálat. Igaz, maga a bűbáj csak egyszer szerepelt, de nagyon szép, árnyalt megoldás volt.

A mellékszereplő szintúgy. Scorpius elemi része volt a történetnek, és imádtam. Hiteles volt a zárkózottsága, mivel Draco egyedül nevelte őt, és többször említetted, hogy szűk körben mozogtak. Nagyon szépen vitted végig a feloldódását is.

Ennek fényében a kulcsokra öt-öt pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Kezdjük a feketelevessel. Az a fránya pókember! A végére már a hideg kirázott tőle, noha hatalmasat nevettem azon, amikor Ginny beállított Dracóhoz a dobozzal. Vagy nagy Pókember rajongó lehetsz, vagy van egy rokonod, aki szétidegel vele, bár úgy éreztem, hogy inkább az utóbbi. Még úgy is, hogy kénytelen vagyok elismerni, sokszor nagyon viccesek voltak az utalások, lehetett volna belőle kevesebb.
Emellett, mint ahogy azt már korábban is említettem, zavart, a közepén lévő nagy időugrás, és hogy nem árnyaltad a kapcsolatukat. Ez egy kicsit aránytalanná is tette a cselekményt, mert az első két napot nagyon részletesen kifejtetted, aztán már csak morzsákat csepegtettél. Nagyon hiányzott, hogy nem derült ki, Ginny hogyan vezette be a bizalomjátékokat.

De hogy ne csak a hibákat említsem, szerintem jó ötlet volt ez a gyerektábor, külön örültem, hogy nem egy Draco-Ginny-Harry szerelmi háromszöget hoztál, mert azokat nem igazán csípem. Továbbá nagyon tetszett a rengeteg színes mellékszereplő, közülük Cara és Lucius vitte a pálmát. Üde színfoltjai voltak a történetednek. Imádtam még Draco részeg tivornyáját és a randit is. A legjobb része az egész történetnek talán a Draco Harryvel folytatott párbeszéde volt.

Összességében egy szépen felépített cselekményszálat láttunk, még ha szépséghibás is volt. Benne hús-vér karakterekkel, bár Blaise perverzsége számomra örök rejtély marad, talán ő is Dracót hivatott ellensúlyozni.

Nem leszek szigorú veled, mert egy könnyed történet volt, ezért hibákkal együtt is egy nyolcas.

4. Stílus és helyesírás

A stílusod könnyed és gördülékeny. Nagyon jó volt téged olvasni, viszonylag hamar végig is értem a harminc oldalon. Szívesen olvastam volna tovább, mert igazán jól szórakoztam. Néha-néha éreztem csupán egy kis nehézkességet benne, még az elején, különösen, mikor Ginnyről írtál, de lehet, hogy csak a sok leíró rész miatt. A helyesírásod viszonylag jó, de sok volt a szóismétlés, és a végén néhány helyen igeidő keveredést is találtam. Ezeket úgy tudod a leginkább kiküszöbölni, ha többször, különböző időközönként olvasod át a történetet, illetve kinyomtatva is végigfutod. Vagy érdemes több (jó!) bétával dolgozni, több szem többet lát alapon. Különösen jó megoldás ez az igeidős hibákra.

Erre csak hetest tudok adni.

5. Összességében

Kicsit olyan érzésem volt a történeted olvasása közben, mintha egy amerikai vígjátékot néznék, de ez nem feltétlenül rossz. Látszott, hogy szórakoztatni szeretnél, és nem szuszakoltál be a végére semmilyen hatalmas világmegváltó igazságot, aminek kifejezetten örültem. Egyszóval, jó kis történet volt. Semmi extra, de jókat nevettem, s nevetek azóta is, ha egy-egy viccesebb jelenet eszembe jut.

Sokat gondolkodtam, hogy mit adjak, de végül egy gyenge kilences mellett döntöttem.

További sok sikert kívánok!

Üdvözlettel,
Natara

N. Blue 2012.10.21. 19:37:50

Szia. Végre sikerült eljutnom ide. :$ :)

1. Csapat és páros beépítése

A csapat okés volt, a történet a Roxfort után volt. A páros is tetszett, végre egy történet, ahol ez a része is tetszett. Ehhez gratulálok. :D
Csapatra 5pontot, a párosra 4pontot adok.

2. A kulcsok beépítése

Nagyon jól megoldottad. Scorp kulcsfontosságú szerepet kapott, remek mellékszereplője volt az írásodba. A varázsigát is remekül alkalmaztad bár, erre én nem teljesen adnék maximum pontot.
Mellékszereplő kulcs 5pontot, a varázsigére 4pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Egyszerűen imádtam. :D A táborozást remek ötletnek találtam, és hozzá tenném Scopr karakterét (kis cukiság). Draco karaktere is jóra sikerült, bár kissé OOCkarakter szaga van, sajnos. Ez csak Draconál nem bíróm (nagykedvencem). Bár ezt leszámítva imádtam minden cselekményt.

Erre 9pontot adok, az OOCkarakter miatt vontam le egy pontot, de sebaj, ez még nem sok! :)

4. Stílus és helyesírás

Hmm... Nekem a legfontosabb, ha beleolvasok valamibe, hogy milyen a stílusa - ez számomra még a helyesírásnál is fontosabb. Élveztem, jól írsz, és ennek nagyon örültem. Simán átolvastam a történeted anélkül, hogy elgondolkoztam volna azon: "Vajon ezt mire érte? Mire gondol? Ezt meg, hogy?" Ez pedig nagyon jó (számomra legalábbis)
A helyesírásos jó, bár én a helyesbe többször átolvasnám legközelebb. Apró dolgok szúrtak csak szemet.

Erre (is) 9pontot adok.

5. Összességében

Hát valami baromi jó volt. Humorban gazdag novellát osztottál meg velünk, ami jó volt egy kihívásra. Tulajdonképpen őszintén. Ez az egyik, azeddig olvasott novellák közül a ami legjobban tettszett (ismét jelezném, hogy számomra).

Erre adnék 10pontot! :D

Sok sikert!

Üdvözlettel,
Nikki Blue, KKtag (a fórumon megtalálsz minket)

Taranis_ 2012.10.21. 23:56:14

Kedves Író!

Huh, még pont időben vagyok.:)

1. A páros és a csapat beépítése

A csapattal minden rendben volt, ez öt pont.:) A párosra pedig szintén csak hasonlót tudok írni. Tetszett, hogy nem szenvedtek sokat, és hogy valóban egy párt alkottak. Ez is öt pont, tehát összesen 10.

2. A kulcsok beépítése

Ez a része is teljesen rendben volt a történetnek. A varázsige végigvonult az egész történeten, gyönyörűen építetted be. Ez öt pont. Scorpius pedig imádnivaló volt, és fontos szereplője volt a történetnek, így ez is öt pont. Összesen 10.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Hmm. Nem vagyok nagy AU rajongó, ezt azt hiszem, már másik történetnél is írtam, így kicsit kétkedve fogadtam a történeted, már eleve Draco és a tábor ötlete elég abszurdnak tűnt számomra.:D De nagyon jól megoldottad, ez egy nagy piros pont.:) Draco viszont OOC volt a számomra, emiatt pedig azt éreztem, hogy ezen páros legnagyobb buktatójának leküzdése elmaradt. Az viszont pozitívum, hogy Scorpius pont olyanra sikerült, amilyennek várja az ember. Így én erre a részre 8 pontot adok.

4. Stílus és helyesírás

A stílusod nagyon tetszett. A történet humoros volt, könnyed, öröm volt olvasni.:) Ez öt pont. A helyesírással nem voltam teljesen megelégedve, főleg az igeidők cserélgetése miatt, ezt írták már előttem is. Erre én így három pontot tudok adni, tehát összesen 8 pont.

5. Összességében

Összességében nagyon tetszett a történeted!:) Vicces volt, magával ragadó, és még az OOC Draco sem zavart különösebben, pedig arra nagyon háklis vagyok.:) Ami pedig nagyon meglepett, hogy a te Ginnydet kedveltem, pedig a könyvbelit ki nem állhatom. Összességében nálam 9 pontos a történeted.

Köszönöm, hogy olvashattam, és sok sikert kívánok neked a kihíváson!

Taranis
Bíró
süti beállítások módosítása