Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Harry Potter/Zacharias Smith - In Roxfort

Cím: Pirocus
Csapat: In Roxfort
Első kulcs (varázsige): Pirocus
Második kulcs (mellékszereplő): Molly Weasley
Műfaj: két idősíkon futó novella
Korhatár: 18
Jellemző(k): általános, angst, hurt/comfort
Figyelmeztetés(ek): SLASH, Erotikus tartalom, Utalás erőszakra
Ismertető: „Tiszta, mint a hó – szokták mondani. Vajon mennyi igazságtartalma lehet a
mondatnak? Ha a hó fehér, és az őszinteség, a tisztaság jelképe, akkor képes másokat is
megtisztítani? Talán úgy tűnhet, de ez szemen szedett hazugság. A hó csupán eltakarja a
mocskot és a kételyt egy időre, a tavasz eljöttével pedig még rosszabb az egész. Minden
rosszat, régit, fájdalmasat, rémítőt és elkeserítőt csak egyetlen dolog pusztíthat el teljesen: a tűz.”

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr54823452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lexfelon 2012.10.19. 00:25:12

Kedves Szerző! Talán nem kell hangsúlyoznom, hogy ez volt az első történet, amit ebből a párosításból olvastam - és tényleg méltatlanul van mellőzve!

Páros és csapat: a páros és a csapat is abszolút megjelent, nem is ragoznám tovább; 5-5 pont

Kulcsok: mindkét kulcsot felhasználtad a történetben, nagyon tetszett, ahogy a Pirocus köré építetted fel magát a novellát is; Molly Weasley számomra már kissé erőltetett módon jelent meg, de amennyiben nem az Odúban akartad a történetet megrendezni, nehéz is lett volna őt máshogy megjeleníteni. 5-5 pont

Cselekmény és háttér: arra a kérdésre, hogy elkapkodta az író az eseményeket, nehéz válaszolnom. Nyilván lehetett volna részletesebben is írni bizonyos részeket, de mivel két síkon játszódott a történet, én meg voltam elégedve az epizódok váltakozásával. A történet - már csak a páros miatt is - nekem abszolút eredeti volt, nem olvastam Harry kapcsán más társsal sem hasonló felvetést, viszont nekem Harry kissé OC-nak tűnt, ezért a hitelességére egy pontot le kell vonnom. 5-4 pont

Stílus és helyesírás: a stílussal kissé bajban vagyok, még pedig a következő miatt: voltak részek, ahol sikerült nagyon elkapnod a pillanatot és a megfogalmazással engem is megragadtál, aztán jött egy rész, ami számomra kissé semmitmondóra sikerült. De akárhányszor süppedtem volna be a közömbös olvasásba, mindig tudtál valami olyat írni, hozni, amire ismét felkaptam a fejem és azt mondtam, hogy igen, ebben az íróban van valami, amit érdemes lesz gondozni, ápolni és figyelemmel kísérni, hogy a későbbiekben mivé növi ki magát. A helyesírást illetően viszont csalódott vagyok; nem tudom, mennyiben hibás a béta, vagy volt-e egyáltalán, de néhány találtam elírást (roxoforti, gyanakvó szemel mérte) illetve helyesírási hibát is (nyilván valóan, elölről helyett előröl, tíz perc helyett tízperc), ezeknek nem örültem. 4-3 pont

Összességében: tetszett a történeted, épp megfelelő volt a hosszúsága, mert kellően ki tudtad fejteni, amit szerettél volna. Különösképp kedvenc részem, ahol a Pirocus ige betűit használtad fel és mindegyikhez írtál néhány sort, ami nagy szerepet játszott Zach életében, így számomra nagyon szerethetővé tetted a karakterét. A hibákat is figyelembe véve egy erős 7 pontot adnék.

Köszönöm, hogy olvashattalak!

Lan_Rain 2012.10.19. 17:30:52

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése
A páros... a páros, a páros. Már jó tíz perce gondolkodom azon, hogy mégis mit mondjak róla. Az hiszem, egyértelmű, hogy nem jöttek össze, csak ment a hacacáré tizenöt oldalon keresztül - ami ugye korántsem az a ténylegesen komoly kapcsolat. :/ Kicsit furcsálltam is, hogy a végén nem hoztad össze a két szereplőt, ugyanis ezzel ki tudtad volna küszöbölni azt, hogy le kelljen írnom: nem jöttek össze, tehát nem tudok max. pontszámot adni - a kihívás felhívásában pedig egyértelműen olvasható, hogy össze kell, hogy jöjjenek. A csapat viszont oké, azt amúgy se nagyon lehet elrontani.
Párosra kettő, csapatra öt pont jár.

2. A kulcsok beépítése
A Pirocus beépítése nagyon tetszett, főleg azzal a p, mint ez, i, mint az stb.-vel, az nagyon feldobta az egész történetet. Ráadásul maga a varázsige is fontos szerepet játszott a sztoriban, szóval ezzel nincsen problémám. Molly Weasley karaktere... hát, hozta az aggódó anyukát, az biztos. :) Tetszett benne, hogy nem lett OOC, főleg, hogy nem is kérdezett rá, hogy ki a szerencsés választott. :)
A varázsige öt, Molly szintén.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
A cselekmény... hát, azt szerintem te magad is érzed, hogy elég egyoldalú volt... :/ Kifejezetten vártam volna például valamilyen komolyabb lélektani részt, például egy "hogyan viselkedik Harry Potter a szakítás másnapján?" típusút. Nekem nagyon üresnek tűnt így, fontosabb cselekmény nélkül. Ráadásul Zach számomra elég felszínesnek tűnt, kicsit OOC-nek is éreztem, hogy csak a saját vágyainak kielégítése érdekli, a többiekre (jelen esetben Harryre) pedig magas ívből tesz.
Öt pont.

4. Stílus és helyesírás
Még egyszer szeretném kiemelni a p, mint... részt, ez nagyon egyedi és ötletes kivitelezése volt a dolgoknak - akárcsak az is, hogy Zach életét a Pirocus köré építetted. Apróbb helyesírási hibákat találtam, maximum ötöt, de abba meg azt hiszem, nem fogok belepusztulni. :) Volt még pár apróbb hiba, amik zavartak: tagolás - néha kicsit rossz volt, én személy szerint jobban megtördeltem volna -, valamint ez dőlt betűzés nagyon fárasztotta a szemem - szó szerint.
Hét pontot szavazok meg.

5. Összességében
Eléggé egyoldalúra sikerült, mint ahogyan azt már fentebb is elmondtam. Ennek ellenére vastaps jár neked, mivel látszik benne a munka. Viszont a fentebb felsorolt hibákra (tagolás, dőlt betűk) szerintem érdemes lenne odafigyelned, mert ezek tényleg eléggé zavarók voltak - legalábbis nekem biztosan. A karakterek viszont nem voltak OOC-k, ez jó hír - egy ilyen sztoriban az ember könnyen átesik a ló túloldalára. :/
Hat pontot adok.

Köszönöm, hogy olvashattam!
LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Remie 2012.10.19. 23:57:31

Kedves Író!

Páros és csapat beépítése:
Tudod, mi a különös? Az, hogy slash, mégis ez volt az első olyan történet, amiben a főszereplő pár érzett valami izzót egymás iránt (talán nem mély szerelmet, de színtiszta vágyat, húsba maró sóvárgást igen), és végig lüktetett a történet a szenvedélyüktől. ^^ A csapatodnak is jól megfeleltél, Roxfort-illatú volt az egész. :)

Kulcsok beépítése:
A varázslat-kulcsot kiválóan alkalmaztad, örültem, hogy már a cím is ezt tükrözte, a kezdőbetűkhöz fűződő emlékekbe pedig beleborzongtam. ^^ Bevallom, Molly miatt eleinte kicsit aggódtam, mert elképzelni sem tudtam, hogyan fogod Őt beilleszteni az ötletedbe, de profi módon megoldottad ezt a "problémát" is. :)

Cselekmény és háttér:
Már a tartalom olvasásakor tudtam, hogy szeretni fogom ezt a művet - annak ellenére, hogy sem Harry, sem Zach nem áll túlzottan közel a szívemhez -, mert már ott éreztem az érzékeim elragadását. ^^'' Fentebb már említettem, hogy tetszett a fiúk kapcsolatának megjelenése; itt szeretném hozzátenni, hogy gyönyörűen fogalmaztad meg az intimitást, néhol kissé szókimondó voltál ugyan, de mindvégig izgalmasan, gördülékenyen vezetted a cselekményt. A párbeszédeidet is imádtam (ezt különösen: "Kicsit sok önbizalmad van egy hugrabugoshoz képest. - Kicsit nőiesen nyögsz griffendéles férfi létedre." XD), jó helyeken bukkantak fel, továbbvitték, építették a sztorit.

Stílus és helyesírás:
Igazából a helyesírás volt az, ami egy icipicit csökkentette az írásod élvezhetőségét. Például "nyilván valóan" és "diadal ittasan" egy szó, "körül-belül" kötőjel nélkül írandó, egybe, és sok-sok vesszőhibát szúrtam ki. :( A stílusod azonban elragadó. ^^

Összességében:
Most ez a kedvencem. Azt hiszem, ide mást nem is kell pötyögnöm. ^^

Pontozok:
Páros: 5
Csapat: 5
Kulcsok: 10
Cselekmény és háttér: 10
Stílus és helyesírás: 5
Összességében: 10

Köszönöm. :)
Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Natara 2012.10.21. 18:11:18

Kedves Író!

Szerintem remekül választottad ki az ismertetőt, mert engem nagyon megfogott. Így várakozásokkal teli kezdtem bele a történetedbe, és azt kell, hogy mondjam, nem csalódtam olyan nagyot.

Páros és a csapat beépítése:

Nézzük a csapatot, mert eddig mindig azzal kezdtem. Rendben volt, bár egy kicsit zavart, hogy nem tetted ki az AU jelzést, mert a történeted nem igazán illeszkedett Rowling epilógusához.
A páros nem annyira. A visszaemlékezésben túl hamar estek egymásnak, ami nem volt valami hiteles. Arról nem is beszélve, hogy Harry a segítséget is túl könnyen elfogadta, ennél azért ő sokkal büszkébb. Továbbá, hogy Zacharias részéről csak egy játék volt az egész, eléggé egyoldalúvá tette a kapcsolatukat. De együtt voltak, még ha csak titokban is.

Ezért a csapatra öt, a párosra három pontot adok.

Kulcsok beépítése:

A Pirocus beépítése nagyon jól sikerült. Az egyik legjobb kulcshasználat volt, azok közül, amiket itt olvastam. Nagyon tetszett, hogy a végén Zach történetét a varázsige kezdőbetűivel mesélted el. Tényleg csak szuperlatívuszokban tudok erről nyilatkozni, mert remek munkát végeztél. Gratulálok!

Mollynak azonban az ég egy adta világon semmi jelentősége nem volt a történetedben. Az, hogy ő biztatta fel Harryt, hogy vallja be az érzelmeit a fiúnak, nagyon kevés. Valószínűleg így is, úgy is bevallotta volna előbb vagy utóbb, nem éreztem, hogy akkora noszogatásra lett volna szüksége. De ha mégis, akkor is lehetett volna bárki, aki közel áll Harryhez, mondjuk Hermione. Mrs. Weasley egyértelműen csak azért volt benne, mert benne kellett lennie, és ez zavart. Persze tudom én, hogy a varázsigének kellett hangsúlyosabbnak lennie, de a mellékszereplőd, pláne annak a zsenialitása mellett, tökéletesen eltörpült.

Így a varázsigére csillagos öt pontot, a mellékszereplőre viszont csak kettő pontot tudok adni.

Cselekmény és háttér:

A cselekmény logikus volt és izgalmas, bár az időugrások miatt egy kicsit gyorsvonat. Nem a visszalépésekről beszélek, azok jól illeszkedtek, a jelenbeli ugrások zavartak. Illetve itt egy kicsit kitérnék a karaktereidre is. Zacharias egészen érdekes volt, de nyomát sem véltem benne felfedezni annak a pöcsfejnek, akit az ötödik kötetben megismertünk. Inkább egy kívülálló volt, mindemellett egy szerethető szívtipró is, bár ezzel annyira nem volt bajom. Már csak azért sem, mert alá volt támasztva a viselkedése. Harryvel azonban igen. Nem is azért, mert OOC-nek találtam, nem volt az, de mintha három személyisége lett volna. Először is, a gúnyosan mosolygó üldöző, aki mégis „lányként” végzi a szexben. Ez számomra nagyon furcsa volt, mert itt nagyon erősen férfiasnak éreztem őt, így nem értettem, hogy ha ő az, aki levadássza Zach-et, miért marad mégis „alul”? Szerintem fordítva jobb lett volna a vadászat, főleg, hogy végig Harry volt a női pólus a kapcsolatukban. Talán csak nem értettem meg a játékukat, mindenesetre számomra ez ellentmondásos volt. Aztán ott volt a lelkizős énje, ő hasonlított a legjobban az eredetire. És végül, a gyerekes én, aki csak fel-felvillant, például, mikor Mrs. Weasleyvel beszélgetett (különösen, mikor kiakadt a többiek hógolyózásán), vagy a végén, amikor nem fogta fel, hogy Zach miért küldi el. Mondjuk az utolsó kettő éppen megfért egymás mellett, valahogy nekem az első volt idegen tőlük.

Egyébként tetszett a cselekmény. Különös tekintettel arra, hogy, még ha csak felületesen is, de rámentél a Voldemort elleni csata okozta törésre az életükben, illetve arra, hogy Harry hogyan dolgozza fel a másságát.

Mindent összevetve, erre a szempontra hét pontot tudok neked adni.

Stílus és helyesírás:

Na, most jön a történeted rákfenéje. A stílusod még rendben volt, mert jól fogalmazol, és nem esett nehezemre elolvasni a novellád, noha volt, ami kifejezetten nem tetszett. Például a párbeszédeknél, amikor csak annyit írtál, hogy „Csend.” illetve „Még pár perc néma csend.” Ez olyan idegennek hatott, főleg, mivel egyébként mindig szépen fogalmaztad meg a párbeszédekhez fűzött kommentárt, engem kizökkentett az olvasásból. Mintha vázlatrészletek lettek volna, amiket elfelejtettél kivenni vagy átírni. Mennyivel szebben hangzott volna, ha ezt írod: „Mindketten hallgattak” vagy „Még pár percig csend honolt közöttük” De ez csak apróság, a történeted abszolút mélypontja a helyesírása volt. Nagyon sok hibát találtam, és ezek jelentősen rontották az olvasásélményt. Sok volt az egybeírás-különírásos hiba, ráadásul ilyen nyilvánvalóak, mint a „nyilván valóan”, „tízperc”, „körül belül”, „igen csak”, „meg szabadultak”, „ott hagyni” és még sorolhatnám. Figyelmetlenségből adódó hibák is akadtak szép számmal, egy esetben sikerült is teljesen megkavarnod, mert háromszor kellett elolvasnom a mondatot, hogy rájöjjek, nem én vagyok a hülye, hanem az egyik szót elfelejtetted ragozni („A család, amely épp úgy gyűlölt, ahogy azok őt.”). Az igeidők sem voltak mindig rendben, gyakran használtál hibásan múlt idejű helyett jelen idejű alakot. Illetve egyszer fordítva is előfordult (amikor azt írtad, Harry „rájött, hogy… más érdekelte”, az helyesen „rájött, hogy… más érdekli” lett volna). A vesszőket is sok esetben lefelejtetted vagy rosszul tetted ki.

Emiatt erre a szempontra mindössze négy pontot tudok neked adni.

Összességében:

Mindezek ellenére tetszett a történet. Különösen a varázsige beillesztése, azt nagyon ötletesnek találtam. Ugyan a helyesírási hibák elég sokat rontottak az élményen, még így is élveztem.

Ezért hét pontot adok.

További sok sikert kívánok!

Üdvözlettel,
Natara

Taranis_ 2012.10.21. 22:47:14

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat rendben volt teljesen, ezen nem tudok mit ragozni, tehát öt pont.:) A párossal viszont nem voltam maradéktalanul megelégedve. Nézőpont kérdése, hogy elmondható-e róluk, hogy volt olyan, amikor egy pár voltak, de én nem érzem teljesen százasnak a dolgot. Ezért én erre négy pontot adok. Összesen tehát 9 pont.

2. A kulcsok beépítése

A kulcsok teljesen rendben voltak, a Pirocust elképesztően jól használtad fel, ha lehetne, hat pontot adnék rá:), így viszont „csak” öt pont. Mollyból egy kicsivel többet is elbírt volna a történet, de igazából ő is megfelelő hangsúlyt kapott, így én erre is maximális pontot adok. Összesen 10 pont.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Valahogy számomra nem volt elég csavaros a történet. Nem tudom, hogy ez csak az én ízlésem miatt van-e, de így éreztem. Voltak benne ellentmondások is, amiket valahogy nem értettem, főleg Zach viselkedése nem tűnt teljesen logikusnak a számomra. Összességében ez 7 pont nálam.

4. Stílus és helyesírás

A stílusod egy picit fura volt a számomra, valahogy darabosnak éreztem a történetet miatta. Ez számomra három pont. A helyesírással sem találtam mindent rendben, meglehetősen sok hibát vettem észre. Egy bétát szerintem elbírt volna a történeted. Nem volt túlzottan vészes, de néhányszor kizökkentett a történetből egy-egy rosszul írt szó. Ez is három pont nálam, tehát összesen 6 pont.

5. Összességében

Összességében tetszett a történeted, de nagyobb terjedelemben valószínűleg nem olvasnám végig. Valahogy a két szereplő nem volt hiteles nekem. Viszont látszik a történeteden a rászánt idő, ami nagyon pozitív.:) Összességében 7 pontot adok rá.

Köszönöm, hogy olvashattam, és csak így tovább!:)

Taranis
Bíró
süti beállítások módosítása