Naptár

09.24. A publikációs szakasz kezdete
09.30-10.01. SZÜNET
10.07. A publikációs szakasz vége
10.19. A szavazási szakasz vége
10.22. Eredményhirdetés

Szavazás

Melyik a kedvenc párosod a "méltatlanul mellőzöttek" közül? :)

Harry Potter - Zacharias Smith
Ron Weasley - Romilda Vane
Hermione Granger - Cormac McLaggen
Draco Malfoy - Ginny Weasley
Lucius Malfoy - Lily Evans
Teddy Lupin - Victoire Weasley

Teddy Lupin/Victoire Weasley - In Roxfort

Cím: A győzelem ára
Csapat: In Roxfort
Első kulcs (varázsige): Vizualicus
Második kulcs (mellékszereplő): Colin Creevey
Műfaj: novella (töredékes)
Korhatár: 14
Jellemző(k): Kicsit sötét, általános, kicsit (!) romantikus
Figyelmeztetés(ek): Nem vidám történet! S vigyázat, a szövegben három idősík váltakozik, ezeket csillaggal választottam el.
Ismertető: Teddy Lupin és Victoire Weasley együtt kezdik meg tanulmányaikat a Roxfortban, ám az előre várt barátság elmarad, Victoire ugyanis valamilyen érthetetlen oknál fogva gyűlöl a fiú társaságában lenni, s idővel kiderül, szinte nincs is ember, aki mellett nyugodt tudna maradni. Teddyt azonban nem hagyja nyugodni a lány különös viselkedése, s úgy dönt, titkos védelmezőjévé válik, s megpróbálja kideríteni, mi rejtőzik a színfalak mögött.
A bétámnak köszönöm a segítséget! :)

Tovább a történethez >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://meltatlanulmellozott.blog.hu/api/trackback/id/tr474800229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lan_Rain 2012.09.24. 21:22:14

Kedves Író! :)

1. A páros és a csapat beépítése
A páros nekem egy kicsit furán jött ki... :S A karakterek megformálásával semmi bajom nem volt, Teddy és Victoire igazán szimpatikusak voltak, nem igazán találtam kivetnivalót bennük. (Talán egyedül a leányzó beosztása volt kicsit zavaros... Túl egyszerű...) Viszont a két fiatal egymásra találásával voltak problémáim, néhány dolognak nem értettem és/vagy nem találtam a magyarázatát (pl. Victoire spontán csókja honnan jött? Korábban egy árva szó nem szólt arról, hogy ő is ugyanúgy érez Teddy iránt, ahogyan a fiú iránta...).
A csapattal viszont nem volt nagy problémám, kifejezetten tetszett például a "szirt" ötlete - aranyos volt. :)
A párosra kettőt, a csapatra öt pontot adok.

2. A kulcsok beépítése
A varázsige-kulcsot szerintem akár ki is hagyhattad volna, nem túlzottan befolyásolta a cselekményt. Ha Hulbert egyből a látható formanyomtatványt kapta volna, a cselekmény akkor sem alakult volna másképpen.
Colin - bár nem játszott fontos szerepet - mégis megragadott... Az elszántsága, a kitartása nem volt jelen a rowlingi-könyvekben, de mégis tetszett ez az oldala. Többször is megborzongtam, mikor a róla szóló részeket olvastam... :)
A varázsigés kulcsra mindössze egyetlen pontot tudok adni, a szereplősre viszont négyet - csupán azért nem ötöt, mert nem kapott igazán fontos szerepet - az ő részei Tonks halálát voltak hivatottak bemutatni, nem pedig magát a fiút.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése
A cselekmény maga nem igazán nyerte el a tetszésemet, tekintve - ahogyan azt fentebb is írtam -, hogy több cselekedetnek nem voltak meg az előzményei, az okai.
Maga a háttér, a Roxfort viszont kifejezetten tetszett, még egyszer megemlíteném, a szirtet nagyon jó ötletnek tartom, ezt simán el tudnám képzelni az eredeti HP-könyvekben is.
Erre összesen hét pontot adok.

4. Stílus és helyesírás
A stílusod nagyon tetszett, a mondatok kerekek voltak, a szöveg érthető volt. (Lanánál tapasztaltam ugyanezt: a szöveg olvasható, de mégis van benne valami báj, valami szépség, amit az olvasó nem tud magának megmagyarázni, mégis ez teszi a művet - ha másért nem is - stílusilag felejthetetlenné.)
Akadt pár helyesírási hiba, bár ezek többnyire elgépelések voltak. Viszont ezek már első olvasásra feltűntek, szóval negatívumként rovom fel őket.
Összesen hét pont.

5. Összességében
Összességében hálát kell mondjak neked, hogy háromnegyed órára elvontad a figyelmem a spanyol nyelvről. ^^ Már azt hittem, széthasad az agyam a tengernyi információtól, kifejezetten kellemes olvasmányélmény volt a ser, estar és a hay után. Voltak kisebb-nagyobb hibák, az ok-okozati összefüggések hiánya például kifejezetten zavart, továbbá a helyesírás sem volt tökéletes. Viszont a stílusod nagyon tetszett, ez egy kicsit feledtette velem a problémákat.
Hat pontot szavazok meg neked.

Köszönöm, hogy olvashattam!
LanRain, KK (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Sofia Mensa 2012.09.27. 19:31:34

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése:
A csapat kritériumának szerintem teljes mértékben megfelelt a történet, hiszen végig a Roxfortban játszódtak az események, a páros viszont... nos, engem nem győzött meg teljesen. Számomra kevés volt az az egy aprócska jelenet, amiben ők már ténylegesen "egy pár voltak".
A csapatra öt, a párosra kettő pontot adok.

2. A kulcsok beépítése:
A varázsigés kulcs - bár szépen beleépítetted - szerintem nem kapott elég nagy hangsúlyt.
A Colinos részek viszont nagyon tetszettek, azok voltak a kedvenceim! :)
Erre összesen nyolc pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése:
A háttér megteremtése szerintem jól sikerült, az egészből az a tipikus "á, igen itt vagyunk a Roxfortban" nyugalom áradt.
A cselekmény viszont számomra elég zavaros volt. Sok mindent nem értettem már a történet elején sem (pl. Victoire miért sírta el magát azután a "melyik a kedvenc színed?"-es beszélgetés után Teddyvel, vagy mi volt az oka annak, hogy később, ahogy a leírásból megtudhattuk, George közelébe is ilyesmit produkált?), de mivel végig azt gondoltam, később úgyis kapok rá választ, nem zavartattam magam. Viszont nem kaptam meg a válaszokat, úgyhogy a végén elég nagy csalódásként ért, mikor a kérdőjelek továbbra is ott ugráltak a fejemben.
A háttérre ötöt, a cselekményre kettő pontot adok.

4. Stílus és helyesírás:
Tetszett a stílusod, szépen leírtál mindent. Nekem a helyesírással sem volt problémám, úgyhogy erre tíz pontot adok.

5. Összességében:
A cselekmény zavarosságán kívül, számomra Victoire karaktere volt még az, ami nem fogott meg. Egyszerűen nem tetszett, hogy ilyen zárkózott és ilyen különc, ráadásul a történetből én arra se kaptam elég kimerítő magyarázatot, hogy miért ilyen. Viszont Teddy nagyon megfogott a kitartásával, hozzá csak gratulálni tudok! ;)
Összesen hat pontot adok.

Köszönöm, hogy olvashattam és további sok sikert a kihíváson! :)

Puszi,
Sofia Mensa

Lilina 2012.09.29. 13:16:27

Először is, Tittel együtt nagyon köszönjük, hogy a kihívás aktív pontozói vagytok! A szerző úgy döntött, hogy válaszol a véleményeitekre, amit most én tolmácsolok nektek. :)

Kedves Pontozók!

Köszönöm mindkettőtöknek a kritikát! Néhány észrevételre, s az ehhez társuló kevés pontra, számítottam, de köszönöm, hogy nem lehúzó, sokkal inkább építő véleményeket kaptam. :)
Lain_Rain: ez az egyetlen pont, amivel nem értek egyet: " csupán azért nem ötöt, mert nem kapott igazán fontos szerepet - az ő részei Tonks halálát voltak hivatottak bemutatni, nem pedig magát a fiút. " De, én szerettem volna Colint bemutatni, nem véletlenül szerepelt ő és nem Tonks és Lupin sokat. :)

Sofia Mensa: ezek szerint túl ködösre sikerült a történet, sajnálom. Az lett volna a lényeg, hogy Victoire, mivel a győzelem évfordulóján született, valahogy megkapta azt a "képességet", hogy olyan emberrel találkozva, aki jelen volt, harcolt, szenvedett, ő maga is átérzi, átéli a múltbéli cselekedeteket. Igaz ez az ilyen emberek leszármazottaira is. Teddy mindkét szülőjét elvesztette, ez elég intenzív sokk, George a lelke másik felét hagyta a csatatéren... stb. Ezért is szeretett volna Victoire a Mardekárba kerülni, ott van a legkevesebb olyan diák, akivel közvetetten (vagyis a szülei által) kapcsolatban lenne. Kisebb korában még nehezebben tudta ezt feldolgozni, idősebben, a Roxfortban már jobban. Ennek ellenére azért távolságtartó maradt, mert az "emlékek" mindig megrohanták. Remélem, így megoldottam neked néhány kérdőjelet. Még egyszer bocsánat, hogy ilyen ködösre hagytam a dolgokat.

Köszönöm, hogy írtatok! :)

Remie 2012.10.08. 17:48:15

Kedves Író!

A történetedet olvasva végig vegyes érzések kavarogtak bennem.
Úgy gondolom, túlságosan nagy hangsúlyt fektettél Victoire "különcségére", míg Teddyt a háttérbe szorítottad, nem hagytál elég teret, időt a kapcsolatuk kibontakozásának. Találkozhattak, beszélgethettek volna többször, Victoire lehetett volna ridegebb, elutasítóbb Vele szemben - hiányoltam a lány gondolatait, a vonzalom szikráját a részéről. Rendkívül gyorsan jött az enyhülés, a csók; számomra irreális volt, hiszen a "leskelődést" leszámítva semmi nem utalt arra, hogy szerelemmé mélyült a kezdeti ellenszenv. Sajnálom, hogy éppen ez a szál lett a legkidolgozatlanabb. :(

A helyszín, a Roxfort leírása tetszett, szinte éreztem a titkokat rejtő ódon falak illatát, s láttam a nyugalmat árasztó szirtet, a béke apró "szigetét" annak a gyerekzsivajtól hangos-zajos világnak a mélyén. :)

A kulcsokkal sem volt problémám: mind a varázslatot, mind a szereplőt ötletesen illesztetted be a történetbe. Colin karaktere különösen megérintett: Jo néni világában sosem kedveltem, most viszont majdnem megkönnyeztem a halálát, fájdalmas és szép volt.

A cselekmény itt-ott kapkodó és zavaros, ugyanakkor az alapgondolatod meghökkentően egyedi, teljesen lenyűgöztél a végkifejlettel. Kellemetlenül borzongató belegondolni, milyen lehet átélni egy csatának minden mozzanatát, testközelből megtapasztalni a küzdelmet, a veszteségeket - viszont finoman fokozhattad volna a hatást, ha jobban kidolgozod Victoire lelkivilágát. Egyébként kicsit furcsának találtam a lányt: a félénksége érthetővé vált ugyan, akárcsak a Mardekárba kívánkozása (mindazonáltal a beosztási ceremónián történtek váratlanul értek, a döbbenetet pedig keveselltem), ám az nem, miért akart minden áron a Roxfortban maradni. Egy alapvetően visszahúzódó, kirekesztett, kiközösített, barátok nélkül élő lány, aki napjában többször is rosszul lesz, elájul a társai jelenlétében, újra meg újra átéli azokat a bizonyos borzalmas perceket - miért nem ragadta meg az alkalmat és ment haza az első vonattal?

A műved gördülékeny, olvasmányos, néhol igazán szép mondatok kerekedtek ki, bár akadt pár félrepötyögés…

Nos, fentiek fényében a következők a pontjaim:

Páros: 2
Csapat: 5
Kulcsok: 9
Cselekmény és háttér: 7
Stílus és helyesírás: 8
Összességében: 6

Köszönöm, hogy olvashattalak! :)
Puszi,
Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Taranis_ 2012.10.14. 16:42:23

Kedves Író!

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat beépítése tökéletes, erre öt pontot adok. Igazából erről ennyit tudok írni.:) A párossal viszont már kicsit gondban vagyok. Az igaz, hogy a történet végén már egy párt alkotnak, de nekem meglehetősen hiteltelen volt az a jelenet, amikor "összejöttek". Semmilyen előzetes jele nem volt annak, hogy Victoire bármit is érezne Teddy iránt, így kicsit olyan összecsapott érzete volt a dolognak. Legalábbis számomra. Így a párosra 3 pontot adok.
Tehát összesen 8 pont.

2. A kulcsok beépítése

Colin személye végig nagy hangsúlyt kapott, ezt nagyon ügyesen megoldottad szerintem, ez öt pont.:) A varázsigés kulcs egy picikét talán lehetett volna "fontosabb" a cselekmény szempontjából, de nekem azzal sem volt különösebb problémám.:) Erre négy pontot adok. Tehát összesen 9 pont.:)

3. A cselekmény és a háttér megteremtése:

Victoire számomra nem volt túl szimpatikus, és a viselkedése sem volt szerintem logikus, a két fiatal közötti szerelmi szál előtt pedig őszintén szólva értetlenül álltam. Túl hirtelen bolondultak egymásba szerintem. Az viszont nagyon tetszett, hogy a csatát behoztad a cselekménybe, ráadásul szépen keretbe is zártad a történetet. Én erre 8 pontot adok.

4. Stílus és helyesírás

Ezzel voltak problémáim. Nem is annyira a helyesírással (bár volt néhány elírt/elgépelt szó is), inkább a stílussal. Nekem egy kicsit erőltetett volt, sok helyen túl "művészinek" találtam. Emiatt számomra nem volt túl megnyerő a stílus, nem találtam gördülékenynek. Erre 6 pontot adok.

5. Összességében

Összességében jó kis történet volt szerintem, de különösebben nem fogott meg. Az alapötlet viszont nagyon-nagyon tetszett!:) Összességében nálam 7 pont.

Köszönöm, hogy olvashattam!:)

Taranis
Bíró

Natara 2012.10.19. 17:10:15

Kedves Író!

Érdekes történet volt, bár nem mondanám, hogy tetszett. Rövidsége ellenére kétszer kellett nekifutnom, és a végén sem éreztem azt, hogy megérte elolvasni. Na, de erről majd később.

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat beépítése megfelelt, a történet a Roxfortban játszódott.
A páros azonban nem volt az igazi. Kicsit hiteltelen volt nekem így, hogy Victoire érzéseiről nem tudtunk meg sokat. Teddy megszállottsága sem jött át igazán, hiszen nem is ismerte a lányt. De el tudom fogadni, hogy érdeklődött iránta, engem is érdekelt, hogy mitől olyan búval bélelt. Viszont a hirtelen jött csók egyáltalán nem tetszett, mert szöges ellentétben állt Victoire korábbi viselkedésével. És bár örültem, hogy a végére egymásra találtak, az is egy kicsit gyorsan jött.

A csapatra öt, a párosra kettő pontot adok.

2. A kulcsok beépítése

A varázsige beépítése tetszett. Szeretem, ha az írók nem a nyilvánvaló, hanem az árnyalt kulcshasználatot alkalmazzák. Azzal, hogy Victoire leírta azt a történetet, felfedte a titkát, láthatóvá tette, ami ugye a varázsige lényege is. Szép megoldás volt.

A mellékszereplődtől azonban nem voltam elragadtatva. Persze teljesítetted a kötelességedet, Colin benne volt, még fontos szerepe is volt Tonks halála miatt. De semmi sem utalt arra, hogy ő lényegi pontja a történetnek, hogy felcserélhetetlen. Talán, ha kifejtetted volna, hogy miért pont az ő történetét írja le Victoire, ha volt egyáltalán különösebb oka azon kívül, hogy ő volt a kulcs és bele kellett építeni. De így lehetett volna akárki helyette, aki meghalt a csatában, nem éreztem azt, hogy neki ott, mint Colin Creevey jelentősége van, és ez hiányzott. Persze egyébként egy buzgómócsing, meg mindig fényképez (bár inkább csak Harryt), de ez kevés. Ez nem tette itt egyedülállóvá.

Ezért a varázsigére öt, a mellékszereplőre három pontot adok.

3. A cselekmény és a háttér megteremtése

Sajnos a cselekmény elég szegényes volt. Persze, az hogy végig ott lebegtetted előttünk Victoire titkát egyfajta sejtelmes hangulatot kölcsönzött az egésznek, engem mégsem bizsergetett meg eléggé. Pedig azt sem mondanám, hogy sejtettem, miről van szó, így sem találtam ütősnek. Valahogy nem jöttek át az érzelmek, hogy azért, mert nem volt kellően kifejtve, vagy Victoire jelleme miatt, azt nem tudom. Nem értettem azt sem, hogy miért ragaszkodott ennyire a Roxforthoz, amikor nyilvánvalóan szenvedett ott. Bár a szirtet jó ötletnek tartom, nem sokat javított a cselekményen. És az elejétől fogva ott kattogott a fejemben egy óriási baki, miszerint Teddy és Victoire együtt kezdték az iskolát, sőt egyidősek voltak. Holott leírtad, hogy a lány a csata második évfordulóján született. Jó szájbarágósan, zárójelben odaírtad a pontos dátumot is, ami kifejezetten irritált. Persze ettől még lehetett volna AU, de mivel Tonksot te is megölted a csatában, így szerencsétlen fiúnak esélye sem volt később megszületni. Erre legközelebb jobban figyelj oda, mert még ha kisebb is, a logikai hiba, akinek feltűnik, annak jelentősen rontja az olvasási élményét. Engem legalábbis nagyon szokott zavarni, mert összecsapottságról árulkodik.

Erre öt pontot tudok adni.

4. Stílus és helyesírás

A stílusod nem volt rossz, a problémám a tartalommal volt. Viszont nem kötött le, az elején végképp, és nem hiszem, hogy a cselekményt teljes mértékben el lehet választani a stílustól, de ha annyira tetszett volna az utóbbi, akkor nem unatkozom, gondolom. És nagyon zavart a legelején lévő visszaugrás 2007-re, mert először azt hittem, hogy ezt írta le Victoire, és csak később jöttem rá, hogy ennek semmi köze ahhoz. Nem tudom, hogy tudtad volna jól megoldani, mindenesetre így furcsa volt. A helyesírás viszonylag rendben volt, de azért volt benne hiba, vesszőhibák főleg, és szóismétlések is.

Erre hat pontot tudok adok.

5. Összességében

Nem volt rossz a történeted, de jó sem. Victoire borzasztóan idegesített végig, számomra ez is sokat rontott rajta. A két tanár is furcsa volt, persze tudom, hogy nem voltak olyan fontosak, de ők sem tetszettek.

Mindent összevetve öt pontot tudok neked adni.

További sok sikert kívánok!

Üdvözlettel,
Natara

lexfelon 2012.10.21. 14:06:18

Kedves Szerző!

Csapat és páros beépítése: csapatra mindenképpen öt pontot adok, nem is tehetnék másként. Szerettem volna, ha akár néhány bekezdéssel is jobban érzékelteted, hogy Teddy és Victoire egy pár lettek, így viszont nem voltam maximálisan megelégedve ezzel a megoldással. 5-3 pont

Kulcsok beépítése: tetszett, ahogy Colint beleszőtted a történetbe, szerintem kreatív volt különböző idősíkokat alkalmazni. A varázsigére nem fektettél túl nagy hangsúlyt. 5-2 pont

Cselekmény és háttér: bevallom, túl sok cselekményt nem véltem felfedezni a műben. Voltak elbeszélő, leíró részek; éreztetted velünk, hogy a lány valami titokzatos, súlyos terhet cipel, de ennyiben ki is merült a cselekmény. A háttér megteremtése viszont remek munka, ehhez gratulálok! 2-5 pont

Stílus és helyesírás: Én csupán egy-két elgépelésbe futottam bele, a történet hosszát tekintve ezt elenyészőnek gondolom és a stílusod is rendben volt, élveztem olvasni a művet. 5-5 pont

Összességében nem esett nehezemre elolvasni a történetet, de mégis hiányzott valamiféle lényeges plusz adalék, ami miatt azt mondhatnám, hogy megnyertél magadnak és tetszett a műved. Mivel a roxforti leírások különösen tetszettek és a stílusoddal sem volt semmi probléma, annak ellenére, hogy nem tudtál igazán megfogni, 6 pontot szavazok meg :)

N. Blue 2012.10.21. 20:04:13

Kedves író!

1. A páros és a csapat beépítése

A csapat rendeben volt, az események a Roxfortban történtek. Azzal nem is volt gond, de a páros. Oké, a végére együtt voltak vagy mi, de az nem derült ki, hogy Vic szereti-e Teddy-t. A fiún ez látszott, de a lányon nem igazán. :/ Nem volt meggyőző.
A csapatra 5pontot, a párosra 3pontot adok.

2. Kulcsok beépítése

Nagy jól megoldottad a mellékszereplő, Colin szerepét. Szépen beleszőtted a történetbe, nekem ez így nagyon tetszett. A varázsigét nem épp a legtökéletesebben oldottad meg...
Mellékszereplő 5pont, varázsige 4pont.

3. Cselekmény és háttér

Nekem tetszett a cselekmény megteremtése. Jó részek voltak, Teddy szép helyekre "követte" Vic-et. Ez így nekem okés volt.
9pontot adok rá.

4. Stílus és helyesírás

Szépen írsz, jó a stílusod. Könnyen átsiklottam a történeteden, nem voltak elakadások. Helyesírás szempontjából pár, apró hiba látható, de ezek még elmennek (szerintem). Erre nem vagyok allergiás. :D
5-5pont mindkettőre!

5. Összességében

Na, nekem kicsit furcsa volt Vic viselkedése, egyik percben elküldi Teddy-t, a másikban már csókolóznak. Ez nem nagyon értettem, de okés. Szépen írtad le a Roxfortos helyszíneket, amit kiemelnék, mert tényleg nagyon tetszett.
8pontot adok erre. :)

Sok sikert!
Nikki Blue KKtag (a merengő fórumon megtalálsz minket)
süti beállítások módosítása